مسعود خوانساری نایب رئیس اتاق ایران: نهادینه شدن مطالبه گر ی از دستگاه های اجرایی توسط اتاق

مسعود خوانساری نایب رئیس اتاق ایران: نهادینه شدن مطالبه گر ی از دستگاه های اجرایی توسط اتاق
نویسنده خبر : تاریخ بارگذاری : سه شنبه ، 25 ارديبهشت 1397

 

 با توجه به مشکلات و کاستی های اقتصاد ایران و معضلات آن، کار اتاق نیز به التبع با مشکل مواجه شده است ولی اتاق در حد توان خود توانسته است تعامل خوبی با دولت داشته باشد و مطالبه‌گری از دستگاه‌های اجرایی را نهادینه کند ولی یقیناً کم و کاستی داشته و دارد.

مسعود خوانساری نایب‌رئیس اتاق ایران در گفتگو با خبرنگار اتاق مشهد در حاشیه اجلاس سراسری هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در مشهد، ضمن بیان مطلب فوق افزود :سه وظیفه عمده اتاق بازرگانی توانمندسازی اعضاء ، تعاملات با سایر قوا و بحث مطالبه‌گری می‌باشند.

 وی درادامه گفت: در بحث توانمندسازی عمدتا این وظیفه بر عهده اتاق‌های شهرستانها می‌باشد که اعضای خود را از طریق کلاس ها و سفرهای آموزشی توانمند می‌کنند.

خوانساری خاطرنشان ساخت: در بُعد تعاملات با مجموعه دولت و دستگاه قضایی و مجلس اتاق از طریق ارائه طرح و لوایح و بیان مشکلات بخش خصوصی توانسته موثر واقع شود.

وی گفت: در بحث مطالبه‌گری نیز در زمینه‌های  تامین اجتماعی، مالیات و گمرک فعالیت‌های بسیار خوبی انجام شده است و از این طریق مشکلات اعضای اتاق و یا بنگاه‌های اقتصادی برطرف شده است.

رئیس اتاق تهران در ادامه افزود: شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی نیز خوشبختانه بسیاری از مشکلات گریبانگیر دستگاه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی را که از این طریق مطرح می‌شود را با توجه به وظایف محوله پیگیری می‌کند.

 

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی