عیادت رئیس هیات مدیره جامعه یاوری خراسان از استاد عثمان محمدپرست

عیادت رئیس هیات مدیره جامعه یاوری خراسان از استاد عثمان محمدپرست
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : سه شنبه ، 13 آذر 1397

رئیس هیأت مدیره جامعه یاوری خراسان از استاد عثمان محمدپرست پیشکسوت موسیقی مقامی و نوازنده دوتار و خیر مدرسه ساز عیادت کرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی؛ غلامحسین شافعی در این دیدار، در جریان سیر درمان این چهره ماندگار موسیقی مقامی قرار گرفت.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی در این مجال به وصف ویژگی های برجسته شخصیتی استاد عثمان محمدپرست پرداخت و گفت: این هنرمند ارجمند، در این سال‌ها علاوه بر حراست و حمایت از هنر ارزشمند موسیقی مقامی، تلاش مجدانه‌ای را نیز در امور خیرانه داشته و متولی ساخت مدارس فراوانی در کشورمان بوده است.

وی با تاکید بر اهمیت ارج نهادن و گرامی داشتن چنین سرمایه های ارزشمندی در کشورمان عنوان کرد: استاد محمدپرست، الگویی شایسته و برجسته برای نسل جوان است. او نماینده همت مردمانی است که با دستان خالی، کویر را آباد کردند. وی یکی از ذخایر مهم ما در جامعه یاوری به شمار می آید و به برکت حضور وی، اقدامات خوبی به ویژه در حوزه مدرسه سازی انجام گرفته است.

این چهره پیشکسوت نیز در این دیدار گفت:  من با سازم، با خدا حرف می‌زنم. موسیقی مقامی اصالت دارد. ابتذال در عرصه موسیقی نکوهیده است. در مجموع صداقت، مناعت، بخشندگی را مدیون سازم هستم. این ساز من را تربیت کرد تا بنده پول و دنیا نباشم.

این هنرمند برجسته تاکید کرد: همیشه برای خدمت به خلق ساز زدم. به خاطر محرومیت زادگاهم نتوانستم ادامه تحصیل دهم و این حسرت با من بود پس برای جبران آن مدرسه‌ساز شدم.

این گزارش حاکیست؛ جامعه یاوری خراسان زیرمجموعه اتاق مشهد بوده و با مشارکت و همراهی فعالان اقتصادی، به انجام امور خیرانه اهتمام دارد.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی