مذاکرات برای کشت فراسرزمینی با کشورهای دارای منابع ارزان قیمت آغاز شده است

مذاکرات برای کشت فراسرزمینی با کشورهای دارای منابع ارزان قیمت آغاز شده است
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : دوشنبه ، 19 آذر 1397

نماینده مردم نهبندان در مجلس شورای اسلامی :

مذاکرات برای کشت فراسرزمینی با کشورهای دارای منابع ارزان قیمت آغاز شده است

 

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی از آغاز مراحل مذاکرات بر سر ایجاد و توسعه زیرساخت های کشت فراسرزمینی با کشورهایی که دارای منابع ارزان قیمت هستند، خبر داد.

روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی؛ نظر افضلی در گفت‌وگو با خبرنگار ما در مشهد اظهار کرد: این مسئله در کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح شده و قوانین خاصی مورد بررسی قرار گرفته است اما دولت نیز باید جدی تر به این موضوع ورود پیدا کند و در این باره لوایح جامعی را به مجلس ارجاع دهد. به ویژه آنکه مذاکراتی در این باب آغاز شده است.

وی ادامه داد:عملا با توجه به نیروی انسانی متخصص و دستیابی ما به دانش فنی و مهندسی نوین در حوزه کشاورزی، با کشورهای هم‌جوار و دورتر که منابع ارزان‌تری نسبت به ما دارند، می‌توانیم در خصوص مسئله کشت فراسرزمینی همکاری‌هایی را داشته باشیم؛ مراحل مذاکره در خصوص این مسئله با کشورهایی مانند اوکراین، قزاقستان، افغانستان، غنا، برزیل و ترکمنستان آغاز شده است اما باید به یک چارچوب مدونی دست یافت.

افضلی با بیان اینکه امنیت غذایی در دوره تحریم‌ها یکی از مسائل حائز اهمیت است، عنوان کرد: دولت لایحه ای که مقدمات آن در حال فراهم شدن است، را درخصوص این مسئله به مجلس تقدیم خواهد کرد. جلسه‌ای با موضوع امنیت غذایی در شورای عالی ایمنی زیستی برگزار شد. در جلسه بعدی این شورا مامور شده‌ام شرکت کنم تا بتوانیم روند امنیت غذایی را از نظر کمی و کیفی و به صورت استاندارد پیگیری کنیم.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی