ضرورت ایجاد دادگاه های ویژه حوزه حمل و نقل با هدف رسیدگی تخصصی

ضرورت ایجاد دادگاه های ویژه حوزه حمل و نقل با هدف رسیدگی تخصصی
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : جمعه ، 29 آذر 1398

ئیس هیأت مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی تاکید کرد:

ضرورت ایجاد دادگاه های ویژه حوزه حمل و نقل با هدف رسیدگی تخصصی

رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی بر ضرورت ایجاد دادگاه های ویژه حوزه حمل و نقل با هدف تسریع در رسیدگی به پرونده های این بخش و ایجاد یک نگاه تخصصی در حوزه قضایی به جنبه های تخصصی این حوزه، تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی؛ جواد سمساری لر در حاشیه «نخستین همایش ملی ترانزیت و حمل و نقل بین المللی در مسیر توسعه اقتصادی» در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: تمامی کنوانسیون ها دارای دادگاه خاص هستند اما در کشور ما هنوز دادگاه خاصی در حوزه حمل و نقل وجود ندارد، لذا زمانی که شرکت ها دچار چالشی می شوند، در دادگاه های عمومی به پرونده ها رسیدگی می شود و طبیعتا در مسیر رسیدگی، کنوانسیون های بین المللی و زوایای تخصصی این بخش مورد توجه قرار نمی گیرد و نتیجه آن، بروز چالش های جدی برای شرکت های فعال در این حوزه است.

وی تصریح کرد: حمل و نقل بین المللی ایران با مسائل عدیده ای از جمله تحریم ها مواجه است و شرکت های داخلی، عمدتا در روند تامین کالا و واردات آن به ایران با مشکل مواجه می شوند. 

وی خاطرنشان کرد:البته متاسفانه در حوزه حمل و نقل با خودتحریمی نیز مواجه هستیم، به طور مثال در واردات کالا به ایران با چالش های بسیاری در بخش ثبت سفارش روبه رو می شویم.

سمساری لر با بیان اینکه تمام کشورها به عضویت کنوانسیون ها در می آیند تا فرآیند تجارت و ارتباطاتشام تسهیل شود، عنوان کرد: علی رغم آنکه ایران عضو 14 کنوانسیون های بین المللی است اما متاسفانه در کشور ما به طور کامل اجرا نمی شوند و به بیان دیگر دچار خودتحریمی هستیم.

وی با اشاره به تعدد دستگاه های نظارتی بر حوزه حمل و نقل و موازی کاری آن عنوان کرد: در حوزه ترانزیت 25 سازمان، وزارتخانه و ستاد دخیل هستند و در واقع تمامی این سازمان ها باید از یک مرجع تبعیت کنند اما چنین نیست.

 

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی