افغانستان و عراق بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی را در خراسان رضوی کرده‌اند

افغانستان و عراق بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی را در خراسان رضوی کرده‌اند
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : دوشنبه ، 13 ارديبهشت 1400

افغانستان و عراق بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی را در خراسان رضوی کرده‌اند

 مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: افغانستان با برخورداری از ۴۱ طرح به ارزش حدود ۳۰ میلیون دلار سهم ۷۰ درصدی در تعداد طرحهای سرمایه‌گذاری سال گذشته این استان دارد و بیشترین ارزش طرحهای سرمایه‌گذاری مربوط به اتباع عراقی با ۴۹ میلیون دلار در حوزه ساخت هتل و مجتمع مسکونی است.

حسین امیررحیمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دیگر کشورهای سرمایه گذار در استان خراسان رضوی طی سال گذشته کشورهای هندوستان، پاکستان، فرانسه، روسیه، ماداگاسکار، هنگ کنگ، سوییس و ترکیه بودند.

وی ادامه داد: پارسال ۷۵ طرح از استان خراسان رضوی به هیات سرمایه گذاری خارجی ارسال شد که از این تعداد  ۵۹ طرح‌ سرمایه‌گذاری خارجی به ارزش ۱۳۱ میلیون دلار در خراسان رضوی تصویب و موفق به دریافت مجوز شد که بر این اساس خراسان رضوی از نظر تعداد طرح سرمایه گذاری خارجی طی سال گذشته در کشور رتبه اول را داراست.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: این تعداد طرح در مقایسه با سال ۹۸ حدود ۹۰ درصد رشد کرده است اما از نظر ارزش میزان سرمایه‌گذاری با توجه به افزایش سرمایه‌گذاری‌های متوسط و پایین حدود هفت درصد کاهش دارد.

امیررحیمی افزود: در صورت صدور مجوز برای همه ۷۵ طرح ارسالی از استان به هیات سرمایه گذاری خارجی در میزان ارزش سرمایه گذاری خارجی نیز شاهد ۲۰ درصد رشد خواهیم بود.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می شود امسال بتوانیم ۱۰۰ طرح خارجی به ارزش حداقل ۲۰۰ میلیون دلار برای استان خراسان رضوی جذب کنیم که شاهد انقلابی در این زمینه خواهیم بود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی بدون اشاره به آمار و ارقام بیشتر گفت: از نظر ارزش سرمایه‌گذاری بیشترین حجم سرمایه در حوزه ساختمان و مسکن و از حیث استقبال در حوزه صنایع نیز بیشتر صنایع نساجی، پوشاک، چرم و صنایع مواد غذایی مورد استقبال سرمایه‌گذاران قرار گرفته است.

مجموعه ای با عنوان "فرصت‌های سرمایه‌گذاری خراسان رضوی" با معرفی ۱۰۰ فرصت سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی استان به ۲ زبان در قالب الکترونیکی و کاغذی توسط مرکز خدمات سرمایه‌گذاری تهیه و آماده ارائه به متقاضیان سرمایه‌گذاری شده است.  

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی