رئیس کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی وعده داد: استفاده از نظرات بخش خصوصی در اصلاح قانون معادن

رئیس کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی وعده داد:  استفاده از نظرات بخش خصوصی در اصلاح قانون معادن
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : شنبه ، 22 خرداد 1400

رئیس کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی وعده داد:

استفاده از نظرات بخش خصوصی در اصلاح قانون معادن

رئیس کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی گفت: در قانون گذاری ها پذیرای نظرات بخش خصوصی هستیم و در اصلاح قانون معادن نیز از نظرات این بخش استفاده میکنیم.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی؛ «عزت الله اکبری تالارپشتی»، در جلسه ای با اعضای کمیسیون‌های صنعت و معدن اتاق بازرگانی خراسان رضوی متذکر شد: بخش خصوصی در اقتصاد کشور نقش مهمی دارد و باید از نظرات این بخش در قوانین اقتصادی استفاده کنیم.

اکبری با بیان اینکه در بازاریابی خارجی هم باید از حضور تجار و بازرگانان استفاده نماییم، عنوان کرد: ما در 140 کشور سفیر و نماینده تام الاختیار داریم و اگر هر یک از آن ها برای یک قلم کالا زمینه سازی صادراتی انجام دهند، 140 قلم کالا بازار صادراتی خود را پیدا می کنند. معتقدم برای این کار باید بخش خصوصی و اتاق بازرگانی را وارد ماجرا کرد. ما تجار مقیم در کشورهای دیگر داریم و باید از ظرفیت آنها استفاده کنیم. این کار هزینه ای برای کشور ندارد و سود بسیاری به دنبال خواهد داشت.

وی یادآور شد: یکی از طرح های ما در مجلس یازدهم متمرکز بر بحث حمایت از تولید است؛ این طرح دارای چند بند می باشد: نخست اینکه، هیچ واحد تولیدی تحت هیچ عنوانی نباید پلمب شود؛ دوم اینکه، خط مجازات در کشور ما در حوزه اقتصاد، صنعت و تولید عوض شود. اگر فعال اقتصادی کار خلافی انجام داده و جرم او برای قاضی اثبات شده است، در هنگام مجازات، نباید زندانی شود بلکه باید کاری اقتصادی انجام دهد؛ به طور مثال، کارخانه ای دیگر احداث کند.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت موضوع مطالبه گری در سطح جامعه، بیان کرد: متاسفانه این روحیه مطالبه گری و پیگیری امور با هدف مشارکت‌گری در جامعه ما به سطح پایینی تقلیل یافته است. همه باید مطالبه گر باشیم. یکی از پیشنهادات من به رئیس جمهور آینده، توجه به مطالبات بخش خصوصی و استفاده از نظرات این حوزه در معرفی حداقل 5 وزیر به مجلس است.

وی افزود: یکی از مطالبات جوانان در کشور ما، تسهیل شرایط ازدواج است. دولت باید نظام جامع تامین اجتماعی داشته باشد. نیازهای جوانی که درصدد ازدواج است، باید در آن نظام پیش بینی و تامین شود.

اکبری با بیان اینکه هدایت نقدینگی به سمت زیرساخت باید از سوی دولت انجام گیرد، خاطر نشان کرد: در این زمینه رئیس جمهور به عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی کشور باید پاسخگو باشد. او باید در میدان کار باشد و همه را در این زمینه بسیج کند.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هیچ کس نباید جرات نادیده گرفتن مردم را داشته باشد. امیدواریم رییس جمهور بعدی دولتی مقتدر و کارآمد تشکیل دهد و کشورمان ساماندهی شود. ایران ما امروز جز مدیریت ناکارآمد مشکلی ندارد.

اکبری در بخش دیگری از سخنانش به برخی تصمیمات دولت در حوزه واردات خودرو اشاره و تاکید کرد: نظرم این است که آزادسازی واردات خودرو نباید اتفاق بیفتد زیرا معتقدیم این واردات یا باید از مجرای خودروساز صورت بگیرد یا از مجرای قانونی دیگر.

 

 

 

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی