۳۱ تیرماه سال جاری آخرین مهلت ارائه مدارک جهت ایفای تعهدات ارزی سال ۹۷

۳۱ تیرماه سال جاری آخرین مهلت ارائه مدارک جهت ایفای تعهدات ارزی سال ۹۷
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : يک شنبه ، 30 خرداد 1400


۳۱ تیرماه سال جاری آخرین مهلت ارائه مدارک جهت ایفای تعهدات ارزی سال ۹۷


دبیر کمیته اقدام ارزی اعلام کرد: آخرین مهلت ارائه مستندات و مدارک مربوط به درخواست ایفای تعهدات ارزی سال ۹۷ صادرکنندگان ۳۱تیرماه سالجاری خواهد بود. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، احسان قمری با بیان این خبر گفت: به درخواست‌هایی که بعد از تاریخ ۳۱ تیرماه به دبیرخانه کمیته اقدام ارزی ارسال شود، ترتیب اثر داده نخواهد شد. وی افزود: بر اساس بسته سیاستی برگشت ارز حاصل از صادرات سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ و با هدف تسریع و تسهیل در ایفای تعهدات ارزی صادراتی و همچنین رفع مشکلات پیش روی صادرکنندگان، کمیته‌ای چهار نفره پس از احراز وجود ارز حاصل از صادرات سال ۹۷، امکان ایفای تعهد صادرکنندگان را فراهم میکند. مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: صادرکنندگان دارای معوقات مربوط به تعهدات ارزی سال ۹۷، موظف به ارائه درخواست کتبی خود به انضمام مستتدات مربوطه شامل پروانه‌های صادراتی و اسناد و مدارک موید وجود ارز حاصل از صادرات سال ۹۷ و همچنین فرم‌ها و تعهدنامه موجود در پایگاه الکترونیکی سازمان توسعه تجارت ایران به آدرس www.tpo.ir و تحویل آن به دبیرخانه کمیته اقدام ارزی در تهران و یا سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها هستند تا پس از بررسی، در خصوص چگونگی رفع تعهدات ارزی بر اساس مفاد بند ۲ بخش الف بسته سیاستی برگشت ارز تصمیم‌گیری شود. قمری در پایان گفت: آخرین مهلت ثبت کوتاژهای صادراتی مربوط به فروش ریالی به عراق و افغانستان در بازه زمانی ۲۲ فروردین لغایت ۱۶ مرداد ۹۷، سی و یکم خردادماه ۱۴۰۰ بوده و امکان تمدید مهلت مذکور وجود ندارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، احسان قمری با بیان این خبر گفت: به درخواست‌هایی که بعد از تاریخ ۳۱ تیرماه به دبیرخانه کمیته اقدام ارزی ارسال شود، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

وی افزود: بر اساس بسته سیاستی برگشت ارز حاصل از صادرات سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ و با هدف تسریع و تسهیل در ایفای تعهدات ارزی صادراتی و همچنین رفع مشکلات پیش روی صادرکنندگان، کمیته‌ای چهار نفره پس از احراز وجود ارز حاصل از صادرات سال ۹۷، امکان ایفای تعهد صادرکنندگان را فراهم میکند.

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: صادرکنندگان دارای معوقات مربوط به تعهدات ارزی سال ۹۷، موظف به ارائه درخواست کتبی خود به انضمام مستتدات مربوطه شامل پروانه‌های صادراتی و اسناد و مدارک موید وجود ارز حاصل از صادرات سال ۹۷ و همچنین فرم‌ها و تعهدنامه موجود در پایگاه الکترونیکی سازمان توسعه تجارت ایران به آدرس www.tpo.ir و تحویل آن به دبیرخانه کمیته اقدام ارزی در تهران و یا سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها هستند تا پس از بررسی، در خصوص چگونگی رفع تعهدات ارزی بر اساس مفاد بند ۲ بخش الف بسته سیاستی برگشت ارز تصمیم‌گیری شود.

قمری در پایان گفت: آخرین مهلت ثبت کوتاژهای صادراتی مربوط به فروش ریالی به عراق و افغانستان در بازه زمانی ۲۲ فروردین لغایت ۱۶ مرداد ۹۷، سی و یکم خردادماه ۱۴۰۰ بوده و امکان تمدید مهلت مذکور وجود ندارد.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی