سفارت افغانستان از روز یکشنبه فعالیت کنسولی خود را آغاز می‌کند

سفارت افغانستان از روز یکشنبه فعالیت کنسولی خود را آغاز می‌کند
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : شنبه ، 30 مرداد 1400

سفارت افغانستان از روز یکشنبه فعالیت کنسولی خود را آغاز می‌کند

 سفارت افغانستان در ایران در اطلاعیه‌ای با اشاره به تعطیلات یک هفته‌ای در جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرد: سفارت افغانستان در تهران و کنسولگری‌های مشهد و زاهدان از روز یکشنبه مورخ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰، فعالیت خود را مجددا آغاز می‌کند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، در اطلاعیه سفارت افغانستان آمده است: به اطلاع عموم هموطنان عزیز و مهاجرین محترم افغان مقیم جمهوری اسلامی ایران می‌رساند که بعد از ختم یک هفته تعطیلات رسمی در ایران، سفارت افغانستان در تهران  و کونسولگری‌های مشهد و زاهدان از روز یکشنبه مورخ ۳۱ اسد (مرداد) ۱۴۰۰، فعالیت خود را مجددا آغاز می‌کند.

این اطلاعیه می‌افزاید: هموطنان عزیز با توجه به شرایط پیش آمده در داخل کشور  که همه از آن آگاهی داریم، سیستم مرکزی پاسپورت ماشین خوان و تذکره الکترونیک، موقتا و به دلیل قطع بودن ارتباط با سیستم مرکزی متوقف است و امکان طی مراحل پاسپورت و تذکره موقتا وجود ندارد، بنابراین تا وصل شدن مجدد سیستم‌های پاسپورت و تذکره الکترونیک با مرکز، خدمات بخش های پاسپورت ماشین خوان و تذکره الکترونیک در ایران متوقف می باشند.

در اطلاعیه سفارت افغانستان در ایران یادآوری شده است: به استثنای دو بخش پاسپورت و تذکره، سایر بخش‌های کاریِ نمایندگی‌های سیاسی و کونسلی افغانستان در تهران، مشهد و زاهدان از تاریخ ذکر شده فعال می‌باشند و خدمات لازم به مهاجرین محترم ارائه می گردد.

سفارت افغانستان تاکید کرد: بدینوسیله از همه مهاجرین عزیز تقاضا می‌شود، برای طی مراحل پاسپورت و تذکره الکترونیک به سفارت و کونسلگری های زاهدان و مشهد و اردوگاه های شهرهای مختلف مراجعه نفرمایند و به هیچگونه اطلاعیه و اخبار نادرست به جز این آدرس اعتماد نکنند. به محض اینکه سیستم تذکره الکترونیک و پاسپورت ماشین خوان با مرکز وصل گردد طی اطلاعیه‌ای هموطنان عزیز در جریان قرار خواهند گرفت.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی