توزیع داوطلبانه آرد به ۳۰۰ نانوایی در استان

نویسنده خبر : روابط عمــومی تاریخ بارگذاری : دوشنبه ، 26 ارديبهشت 1401

رئیس انجمن صنفی کارخانجات آرد استان‌های خراسان اعلام کرد

توزیع داوطلبانه آرد به ۳۰۰ نانوایی در استان

رئیس انجمن صنفی کارخانجات آرد استان‌های خراسان گفت: این انجمن تصمیم به توزیع داوطلبانه آرد به ۳۰۰ نانوایی گرفته است. ما آمادگی کامل برای توزیع آرد طی ۲۴ ساعت برای نانوایی‌های موجود در شهر و استان داریم تا نه مردم و نه نانوایان با هیچگونه مشکلی در جهت تامین آرد مواجه نباشند. 

به گزارش ایسنا، حسن حسینی در نشست خبری مدیران انجمن همگن کارخانجات آرد خراسان رضوی، شمالی و جنوبی که در محل انجمن آرد صنفی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در کشور حدود ۹ میلیون تن گندم برای مصرف نان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. در خراسان رضوی ۳۰ کارخانه آرد وجود دارد که میزان تولید این کارخانه‌ها سالانه ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن است. عمر متوسط این کارخانجات کمتر از ۱۵ سال است. بخش خصوصی در حوزه تولید آرد حدود ۸۰۰ هزار تن ظرفیت ذخیره سازی دارد که این امر در کشور بی‌نظیر محسوب می‌شود. 

حسینی خاطرنشان کرد: ظرفیت تولید آرد در خراسان رضوی، شمالی و جنوبی سالانه ۲میلیون و ۶۰۰ هزار تن است که درحال حاضر حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد از ظرفیت این کارخانه‌ها مشغول به کار هستند. خراسان رضوی حدود ۴۲ هزار تن گندم و ۲۰ هزار تن آرد به قیمت ۹۰۰ تومان دریافت می‌کند که این مقدار را با ۱۲۰۰ تومان به فروش می‌رساند.

تنها تخلفی که در کارخانجات آرد اتفاق می‌افتد مسئله تبدیل آرد است

وی عنوان کرد: به عقیده بنده تنها تخلفی که در کارخانجات آرد اتفاق می‌افتد مسئله تبدیل آرد است. آرد در ایران هیچگاه وارد بورس نخواهد شد، زیرا کالاهایی وارد بورس می‌شوند که رقابتی باشند.  

حسینی اضافه کرد: در حال حاضر در خراسان رضوی از لحاظ توزیع، تامین و تولید آرد هیچ مشکلی وجود ندارد. انجمن صنفی آرد خراسان رضوی تصمیم به توزیع داوطلبانه آرد به ۳۰۰ نانوایی در استان گرفته است. ما آمادگی کامل برای توزیع آرد طی ۲۴ ساعت برای نانوایی‌های موجود در شهر و استان داریم تا نه مردم و نه نانوایان با هیچگونه مشکلی در جهت تامین آرد مواجه نباشند. تعطیلی نانوایان از دلایل مختلفی سرچشمه می‌گیرد که باید جویای علت آن باشیم، اما قطع به یقین دلیل این تعطیلی‌ها به علت کمبود آرد نیست.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی