نشست هم اندیشی و نیازسنجی آموزشی در جهت پیشبرد اهداف پروژه همکاری آموزش شغلی دوگانه ایران و آلمان

نشست هم اندیشی و نیازسنجی آموزشی در جهت پیشبرد اهداف پروژه همکاری آموزش شغلی دوگانه ایران و آلمان
نویسنده خبر : مرکز آموزش تاریخ بارگذاری : دوشنبه ، 20 آبان 1398

نشست هم اندیشی و نیازسنجی آموزشی حوزه تجارت الکترونیک در جهت پیشبرد اهداف پروژه همکاری آموزش شغلی دوگانه ایران و آلمان یک شنبه 19 آبان ماه 1398 برگزار گردید.

این نشست تخصصی با حضور مدیر پروژه آموزش شغلی دوگانه ایران و آلمان، رئیس مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری خراسان رضوی، مشاوره حوزه تجارت الکترونیک اتاق و نمایندگانی از شرکت های گرین وب و نیان الکترونیک در محل مرکز آموزش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی برگزار گردید.

سرپرست مرکز آموزش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، هدف برگزاری این نشست ها را تلاش جهت افزایش ظرفیت مهارت آموزی برای داشتن نیروهای متخصص و جذب نیروی متخصص توسط بنگاه های اقتصادی عنوان کرد.

رشیدی افزود: علی رغم وجود تحریم های ظالمانه، امکان ایجاد ارتباط و ارائه ی سرویس های مهندسی یا سرویس های مبتنی بر فن آوری اطلاعات به بنگاه های اقتصادی اروپایی همچنان وجود دارد و اگر بتوانیم ارتباط خوبی بین مراکز آموزشی و شرکت های فعال در این زمینه برقرار کنیم، می توانیم شاهد صادرات خدمات حوزه تجارت الکترونیک باشیم.

در این نشست رئیس مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری خراسان رضوی نیز بر وجود سطحی بالایی از پتانسیل های آکادمیک در ایران که در سطح جهانی مثال زدنی است اشاره کرد.

جاهدی هدفمند نبودن آموزش ها را ضعف سیستم های آموزشی ما دانست و  افزود: آموزش های ما عرضه محور است نه تقاضا محور، این آموزش ها باید به صورت هدفمند در مسیر حرفه آموزی پیش رود.

معاونت تحقیق و توسعه ی محصول نیان الکترونیک، که به عنوان یکی از بنگاه های اقتصادی  استفاده کننده از خدمات حوزه ی تجارت الکترونیک در این نشست حضور داشت گفت: اگر در این زمینه وارد فضای رقابتی شویم ارائه خدمات در این زمینه، به صورت تخصصی و بر مبنای ایده های نو پیش می رود. وی به حضور شرکت های بزرگ و مطرح جهان در کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی اشاره کرد و وجود رقابت را زمینه ساز رشد شرکت های فعال در این زمینه عنوان نمود.

نماینده شرکت گرین وب که به  عنوان شرکت فعال در حوزه تجارت الکترونیک حضور یافته بود گفت: بیزینس های ما تجارت الکترونیک را منوط به پیدا کردن مشتری و فروش محصول می دانند و این به جهت نداشتن یک استراتژی کامل در کسب و کارهای ما می باشد.

در پایان این نشست مقرر گردید: نمایندگان بنیاد SBH در ایران گزارشی در خصوص دوره ها و محتواهای استاندارد اروپا و امکان سنجی اجرای آن ها توسط مدرسان ایرانی و آلمانی و همچنین امکان صدور گواهی نامه های بین المللی در زمینه تجارت الکترونیک ارائه نمایند.

 

 

 

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی