دوره مجازی آنلاین Effective Business Letter Writing Skills Training Course (مهارت های کاربردی نگارش و تنظیم مکاتبات تجاری به زبان انگلیسی)

مدرس:محمودرضا فارسیانی (کارشناسی ارشد مترجمی زبان انگلیسی - دکتری حقوق بین الملل عمومی)- معاون ارزی بانک ملی ایران

معرفی دوره: زنجیره تأمین یا Supply Chain شبکه گسترده ای از تولیدکنندگان، متصدیان مشاغل متعدد، شرکت های حمل و نقل، مؤسسات مالی و بیمه، واسطه ها و نهایتاً مصرف کنندگان را در بر می گیرد و از آنجا که فعالان این زنجیره ی وسیع عمدتاً در بیش از یک کشور فعالیت می کنند؛ بالطبع برقراری ارتباط بین آن ها زبان مشترکی می طلبد. در شرایط کنونی، حتی کشورهای بزرگ غیر انگلیسی زبان با جمعیت بیش از یک میلیارد نفر نیز در انتخاب زبان انگلیسی به عنوان زبان مشترک تجارت بین المللی متفق القول و هم عقیده هستند.
در واقع بیشترین میزان ارتباطات رسمی و حتی غیر رسمی در ارتباط با حلقه های مختلف زنجیره تأمین به صورت مکتوب و نوشتاری صورت می گیرد و به برکت رواج ارتباطات بین المللی و تحقق دهکده جهانی، با انعقاد پروتکل ها و تصویب مقررات بین المللی گوناگون طی دهه های اخیر، زبان نوشتاری بازرگانی در تمام کشورها اسلوب های مشابه و استانداردهای ثابتی پیدا کرده است. با توجه به همین واقعیت، دوره حاضر بر آن است که با پیش فرض تسلط شرکت کنندگان به خواندن و نوشتن زبان انگلیسی، استانداردهای بین المللی رایج در زمینه های مکاتبات مرتبط با خرید، فروش، واردات و صادرات و حمل کالا را ارائه نماید.

اهداف آموزشی: آماده سازی شرکت کنندگان دوره برای مکاتبه در زمینه های مختلف مرتبط با Supply Chain  شامل خرید، فروش، بیمه و باربری و پرداخت بین المللی

سرفصل ها

1. ساختار و قالب مکاتبات بازرگانی، اعم از نامه کاغذی یا ایمیل Business Correspondence: Letters, Memos, Emails
2. استراتژی های نامه نگاری - محتوا و متن ، واژگان، گرامر و نقطه گذاری، اصطلاحات کلیدی رایج در انواع نامه ها Letter Format, Letter Sections , Vocabulary Selection, Punctuation & Organization
3. Letter of Intent (LOI): Its Components and Implications in Business
4. Proforma Invoice
5. Sales Contract And Related Correspondence
6. Writing Letters of Inquiry or Complaint
7. Price Quote، Bargaining & Negotiation،Correspondence about Payment Conditions
8. Correspondence related to warehousing , Insurance, Inspection
9. Correspondence related to Transport Documents in Global Supply Chain: Bill of Lading Airway Bill, CMR & TIR

مخاطبان: فعالان عرصه تجارت و حمل و نقل بین المللی

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی