ازعملکرد نیشابور در طرح مثلث اقتصادی ناراضی هستیم

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی استان :
تعداد بازدید : 98
ازعملکرد نیشابور در طرح مثلث اقتصادی ناراضی هستیم

روزنامه خراسان/ دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی استان گفت: نهادهای درگیر در بحث طرح مثلث اقتصادی و معین های اقتصادی در جنوب استان شامل تربت حیدریه و جنوب استان اقدامات بسیار خوبی را انجام داده اند، شرق استان رتبه دوم را دارد، غرب که از نیشابور شروع می شود عملکرد خوبی نداشته اند و شمال هم در رده های آخر هستند و متاسفانه در نیشابور اتفاق قابل قبولی نیفتاده و از عملکرد آن رضایت نداریم. علی اکبر لبافی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی نیشابور که با حضور اعضای شورای اداری و معین های اقتصادی در محل فرمانداری این شهر برگزار شد، افزود: شش گام و ۴۰ برنامه عملیاتی برای اجرای این طرح تدوین شده است. در این زمینه برای هزار و 100 روستا طرح کسب و کار آماده شده و برای ۳۰ درصد روستاها کارت اهداف که برنامه های راهبردی برای آن روستا و اطلاعات لازم را شامل می شود، صادر شده است. وی با بیان این که یکی از اهداف این طرح نرم کردن قوانین سخت و دست و پا گیر کسب و کار (مربوط به سال ۵۴ )است، خاطر نشان کرد: متاسفانه ۴۰ درصد منابع و سپرده ها از استان خارج می شود در حالی که در استان های دیگر برعکس است. لبافی با اشاره به این که نقش معین ها، اعتماد سازی و تسهیل گری است و مهم ترین اصل و مانع در فرایندها بحث اعتمادسازی است، گفت: از فولاد خراسان به عنوان یکی از معین های دارای ظرفیت توقع می رود تا شعاع ۷۰ کیلومتری خود را آباد و ارتباط بین معین های دیگر را برقرار کند.
معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری نیشابور نیز در این جلسه گفت: نیشابور پنج معین اقتصادی دارد که برای اجرای طرح ها نیازمند صدور سریع مجوزهای لازم هستیم. احمد بوژمهرانی افزود: ۲۰ تفاهم نامه به ارزش ۹۷۰ میلیارد ریال توسط معین های اقتصادی منعقد شده که در چهار ماه اخیر نیز چهار تفاهم نامه به ارزش هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال به امضا رسیده است.
سرپرست فرمانداری نیشابور نیز در این جلسه گفت: در استان به واسطه ویژگی های خاص و ظرفیت های نیشابور انتظارات بالاست. علیرضا قامتی افزود: نباید برای تامین منابع مالی نگاهمان فقط به بانک ها باشد و لازم است پس از پیدا کردن زبان مشترک بین نهادهای مسئول و معین های اقتصادی سرعت انجام کار را در پروژه ها تسریع بخشیم.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی