بهبود وضعیت کسب و کار با تصویب آیین نامه ها با مشورت بخش خصوصی

بهبود وضعیت کسب و کار با تصویب آیین نامه ها با مشورت بخش خصوصی
نویسنده خبر : دبیرخانه همایشها تاریخ بارگذاری : سه شنبه ، 10 دي 1398

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس یدالله صادقی امروز در سومین دوره تجلیل از صادر کنندگان نمونه استان تهران گفت: نقطه ضعف ما وابستگی به نفت است و برای رهایی از این وابستگی باید اقتصادی پویا و دارای مزیت صادراتی باشیم. 

رییس سازمان صنعت استان تهران افزود: قدم برداشتن در این راه مستلزم تجزیه و تحلیل و تدوین مقررات است. 

صادقی افزود: مسئولین و نهادهای تصمیم گیر باید قبل از تصویب آیین نامه ها از اتاق های بازرگانی و بخش خصوصی نظر بگیرد و در نهایت ایین نامه و بخشنامه را با نظرات بخش خصوصی به تصویب برساند. 

وی اظهار داشت: بنابراین اگر این آیین نامه ها از درون بخش خصوصی بیرون بیاید قطعا وضعیت فضای کسب و کار از شرایط فعلی بهتر می‌شود. 

صادقی اضافه کرد: همچنین باید بتوانیم زیر ساخت ها را توسعه دهیم و اگرچه کمبود منابع وجود دارد اما روش هایی وجود دارد که زیرساخت ها در اختیار بخش خصوصی قرار بگیرد و بخش خصوصی هم نسبت به ان اهتمام داشته باشد.

صادقی  با تاکید بر اینکه تلاش ما این است که حضور بخش خصوصی در تصمیم‌گیری‌ها پررنگ تر شود بیان داشت: به هر حال ما در سطح اجرا قرار داریم و با راهنمایی استاندار و معاونان تلاش کرده‌ایم تا به بخش خصوصی بها دهیم و در این راستا هم با اتاق بازرگانی تهران برای سپردن اجرای مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان تهران همکاری لازم را انجام دادیم.  

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران اظهار داشت:  اخیرا وزارت صنعت با خانه صنعت و معدن ایران تفاهمنامه‌ای داشته و براساس آن بخشی از مسئولیت‌ها را به این تشکل واگذار کرده است. 

صادقی اظهار داشت: ضمن اینکه پنجره واحدی نیز در سازمان صمت استان تهران تشکیل شده است و پیشنهاد ما این است که در زمینه تدوین مقررات ضوابط  از نظر بخش خصوصی استفاده کنیم تا از اتخاذ تصمیمات موازی جلوگیری شود. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران اظهار داشت:  یکی از مصوبات مهم ستاد تسهیل و کارگروه رفع موانع تولید که با حضور استاندار تهران تشکیل می‌شود، این است که تولیدکنندگان در استان تهران  به لحاظ مقید بودن به رعایت مساله شعاع ۱۲۰ کیلومتری از تمام توان خود نمی‌توانند  استفاده کنند و برای بازسازی و نوسازی دستشان باز نیست. بنابراین برای اینکه زنجیره محصول تکمیل شود مواجه با بارگذاری جدید  هستند و برای اینکه از مواد اولیه استفاده بیشتری کنند با مشکل مواجه هستند و این محدودیت‌ها آزاد دهنده است. 

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران اظهار داشت: برای حل این مشکلات وفاق خوبی در استان تهران شکل گرفته که سازمان محیط زیست هم در فرآیند کارشناسی قرار گرفته و پذیرفته که باید این شرایط را به نفع تولید، تجارت و اشتغال در استان تهران تغییر دهیم که مصوبه آن تنظیم شده و به وزارت خانه تقدیم شده و قرار شده جلسه‌ای با حضور استاندار و رئیس سازمان محیط زیست و با حضور خودم برگزار شود تا برخی از محدودیت‌ها را برطرف کنیم تا شاهد افزایش اشتغال و توسعه صادرات باشیم. 

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی