5 میلیارد دلار صادرات برای خراسان رضوی دست یافتنی است

5 میلیارد دلار صادرات برای خراسان رضوی دست یافتنی است
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : چهارشنبه ، 23 بهمن 1398

استاندار خراسان رضوی:

5 میلیارد دلار صادرات برای خراسان رضوی دست یافتنی است

 

استاندار خراسان رضوی گفت: هدف استان رسیدن به 5 میلیارد دلار صادرات در سال است و این عدد دست یافتنی است.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان؛ «علیرضا رزم حسینی» در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان عنوان کرد: راهبردی که در استان داریم، توسعه اقتصادی است؛ ما به دنبال دستیابی به صادرات پنج میلیارد دلاری در سال هستیم که این اتفاق شدنی است اما موانعی در این مسیر وجود دارد که بخش عمده ای مربوط به وزارت اقتصاد و برخی مربوط به سیاست های ارزی است.

وی افزود: ما با کشورهای همسایه تعاملات و فعالیت های خوبی شروع کرده ایم و این فرصت را در اختیار صادرکنندگان قرار می دهیم تا به صادرات 5 میلیارد دلاری برسیم.

رزم حسینی با اشاره به اظهارات وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در شرکت نیان الکترونیک برگزار شد، گفت: وزیر در آن جلسه دو نکته مهم مطرح کرد؛ نخست آنکه اگر مقرراتی در وزارت صمت وجود دارد که مانع تولیدکنندگان استان می شود، آن را نادیده بگیریم و این بدان معناست که فعالان اقتصادی استان زین پس قرار است کمتر از بروکراسی اداری رنج ببرند.

وی ادامه داد: آقای رحمانی در بین وزرای دولت پیشگام شد تا اولین واگذاری اختیار به استان ها را آغاز کند؛ این موضوع باعث سرعت در توسعه اقتصادی و پیشرفت استان ها می شود و خراسان رضوی در این زمینه پاسخگو خواهد بود.                                         

رزم حسینی از اعطای نخستین کارت طلایی کارآفرینان استان در 15 اسفندماه امسال خبر داد و گفت: در خراسان رضوی به همت اتاق بازرگانی، رئیس دبیرخانه شورای گفتگو و معاونت اقتصادی استانداری، درباره صدور کارت های طلایی، نقره ای و برنزی برای کارآفرینان توافق کردیم و بر همین اساس، اولین کارت طلایی را 15 اسفندماه به کارافرینان و کسانی که در عرصه تجارت، صنعت و اقتصاد این استان تلاش می کنند، اعطا می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این کارت ها مزایایی دارند؛ از جمله اینکه افراد دارنده کارت بدون نوبت با مسئولان ارتباط برقرار می کنند و در صورت مشکل قضایی از حمایت مسئولان برخوردار خواهند بود؛ این امتیازات باعث می شود تا رتبه تولیدکنندگان ما افزایش یابد و اشتغال افزون شود.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه کارافرینان باید تکریم شوند، گفت: این فرهنگسازی باید در سراسر کشور نهادینه شود و  مجاهدی که اشتغالزایی و ریسک میکند و به خاطر مشکلات اقتصادی که ربطی به او ندارد زندانی میشود، باید محترم شمرده شود.

وی تاکید کرد: پنجم اسفندماه و همزمان با رونمایی از 110 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان این کارتها اعطا خواهد شد.

رزم حسینی در بخش پایانی سخنانش به موضوع ماده 37 قانون تامین اجتماعی به عنوان یکی از موانع موجود در مسیر واگذاری واحدهای تحت تملک بانکها اشاره کرد و گفت: 100 واحد آماده واگذاری در خراسان رضوی وجود دارد که به واسطه همین ماده قانون امکان واگذاری آنها نیست و در واقع، این قانون 8 هزار میلیارد تومان سرمایه موجود در این واحدها را راکد کرده است. این سرمایه ها با تسهیل این ماده قانونی میتواند به چرخه تولید بازگردد و این اتفاق بزرگی در اقتصاد کشور و خراسان رضوی خواهد بود.

                                                                                                                                                                                                       

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی