استاندار خراسان رضوی: همه ما در قبال شرایط اقتصادی کنونی مسئولیت داریم

استاندار خراسان رضوی: همه ما در قبال شرایط اقتصادی کنونی مسئولیت داریم
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : پنج شنبه ، 23 مرداد 1399

استاندار خراسان رضوی در هشتمین مراسم سالانه معرفی و تجلیل از برندهای برتر استان:

همه ما در قبال شرایط اقتصادی کنونی مسئولیت داریم

 

استاندار خراسان رضوی گفت: همه ما در قبال شرایط اقتصادی کنونی مسئولیم و هر کسی در جایگاه خود باید به منظور عبور از مشکلات، نقش و اثر خود را ایفا کند. در این راستا بخش خصوصی و به ویژه اتاق های بازرگانی باید مسیر مطالبه‌گری به ویژه در موضوع  بهبود شاخص‌های کسب و کار را مجدانه پیگیری کنند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی؛ «علیرضا رزم حسینی» در هشتمین مراسم سالانه معرفی و تجلیل از برندهای برتر استان که در محل اتاق مشهد برگزار شد، با تاکید بر اینکه بخشی از مشکلات جاری کشور، ماحصل رویکردهای غلط در داخل بوده است و همه چیز را نباید پای تحریم ها بنویسیم، متذکر شد: از مجموع یازده شاخص موثر در سهولت فضای کسب و کار، تنها شاخص تجارت فرامرزی را می توان مستقیما متاثر از تحریم ها تلقی کرد اما اگر وضعیت کشورمان در دیگر شاخص ها نظیر صدور مجوزها، پرداخت مالیات، ورشکستگی و... مطلوب نیست؛ دیگر نمی توان تحریم ها را دخیل دانست. به همین منظور، بخص خصوصی و به ویژه اتاق بازرگانی باید مطالبه گری جدی داشته باشد.

وی تصریح کرد: اگر روزی روند برنامه ریزی از رده های پایین به سمت بالا تعریف و محقق شود؛ امور مختلف نیز سامان می گیرند. به هر رو هر کدام از ما باید در جایگاه خود، نقش و اثرمان را ایفا و محقق کنیم.

 وی تاکید کرد: امروز در بزنگاه دشوار تحریم های بین المللی قرار داریم و نیت دشمنان نظام از این تحریم ها نیز، هدف قرار دادن استقلال داخلی و اعمال فشار برای تسلیم کردن ایران است.

استاندار خراسان رضوی با تقدیر از تلاش های بخش خصوصی در این ایام سخت، بیان کرد: من خود را متعلق به بخش خصوصی می دانم. بهترین خانواده من بعد از دوران جنگ، بخش خصوصی بود و اگر روزی قرار باشد دولت های مختلف مشکلات را بدون حضور فعالان این عرصه تحمل کنند، هزینه بسیار سنگینی باید پرداخته شود.

وی یادآور شد: استعدادها و سرمایه های اجتماعی و اقتصادی در ایران آنچنان عظیم است که اگر اراده ای آهنین وجود داشته باشد، شاهد اتفاقات ارزشمندی در حوزه های اقتصادی خواهیم بود. تحقق این مهم را امکان پذیر می دانیم چرا که این کشور قابلیت ها و شایستگی های فراوانی دارد.

وی ضمن تبریک به صاحبان برندهای برتر استان خراسان رضوی خاطر نشان کرد: امروز شرکت‌های نامداری از این استان در حوزه بین الملل فعالیت می کنند و این مایه مباهات این خطه است. ایران متعلق به همه ماست و با تلاش و امید آفرینی می توانیم در کنار یکدیگر، اتفاقات بزرگی را محقق سازیم.

 

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی