چالش‌های ترافیکی در دستور کار کمیسیون مسئولیت‌های اجتماعی اتاق مشهد

چالش‌های ترافیکی در دستور کار کمیسیون مسئولیت‌های اجتماعی اتاق مشهد
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : يک شنبه ، 05 دي 1400

چالش‌های ترافیکی در دستور کار کمیسیون مسئولیت‌های اجتماعی اتاق مشهد

رئیس کمیسیون مسئولیت‌های اجتماعی اتاق مشهد گفت: در تازه‌ترین نشست هیات‌رئیسه این کمیسیون، یکی از موضوعات و اولویت‌هایی که از منظر رسالت اجتماعی وظیفه‌ی نخبگان برای فرهنگ سازی می‌باشد، به عنوان یکی از دستورکارهای این کمیسیون انتخاب شده است.

محسن شرکا توضیح داد: در آغاز دوره دوم فعالیت این کمیسیون در مرحله یازدهم (هیات نمایندگان) اتاق مشهد، نشست‌هایی به منظور احصاء دستورکارها و اولویت‌های شاخص این کمیسیون برگزار کردیم که از میان مباحث پیشنهادی، موضوع «روش‌هایی برای کاهش مشکلات ترافیکی در سطح شهر مشهد» به عنوان یک طرح در برنامه‌های جاری این کمیسیون قرار گرفت.

وی ادامه داد: بنیان جامعه را رفتارهای اجتماعی تک‌تک افراد آن شکل می‌دهد و فرهنگسازی در این عرصه از مسیر همگرایی ارکان اجتماعی، اقتصادی و... توسط اعضای جامعه ممکن می‌شود.

در همین راستا، کمیسیون مسئولیت‌های اجتماعی اتاق که برآمده از نخبگان، نیک‌اندیشان و چهره‌های برجسته دانشگاهی مشهد و خراسان است، تلاش دارد تا در حوزه فرهنگ‌سازی، متناسب با قواره خود این سهم و نقش را ایفا کند.

شرکا، محورهای مورد مطالبه و تمرکز در این زمینه را، لزوم توجه به کیفیت آموزش رانندگی و تشویق رانندگان خوب، کمک گرفتن از شرکت تاکسیرانی برای ترویج فرهنگ رانندگی درست، نظارت قانونی پلیس راهنمایی بر نحوه‌ی رانندگی و توجه به حق حیاتی عابرین پیاده، تلاش برای جلب همکاری مسئولین مربوط، فرهنگ‌سازی برای توجه دادن به ضرورت رعایت حقوق دیگران حین رانندگی، اهمیت تاثیر زیرساخت‌های مناسب برای بهبود ترافیک، تأثیر اصلاح رفتارهای ترافیکی بر امنیت روانی جامعه و... عنوان کرد و از برنامه‌ریزی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های این کمیسیون و اتاق مشهد برای کمک به تحقق این اهداف خبر داد.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی