بررسی موانع و مشکلات پیش روی توسعه فعالیت های معدنی استان

بررسی موانع و مشکلات پیش روی توسعه فعالیت های معدنی استان
نویسنده خبر : روابط عمــومی تاریخ بارگذاری : شنبه ، 28 خرداد 1401

در دیدار اعضای کمیسیون معدن اتاق مشهد با رئیس سازمان صمت خراسان رضوی مطرح شد:

بررسی موانع و مشکلات پیش روی توسعه فعالیت های معدنی استان

اعضای هیات رئیسه کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق مشهد با امیررضا رجبی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی دیدار و پیرامون مشکلات و چالش های بخش معدن استان، گفتگو و تبادل نظر کردند.

در این نشست، موانع توسعه صنایع و تولیدات معدنی طرح شد و مقرر گردید تا بررسی چالش‌های مجموعه معادن غیرفعال و راکد استان انجام بگیرد.

ضرورت برنامه‌ریزی راهبردی ناظر بر واقعیت موجود و شرایط حاکم بر معادن؛ ورود و رسیدگی به چالش‌های معدن کاری و تسهیلگری در موضوع ورود ماشین‌آلات و تجهیزاتی که تکنولوژی را در بخش معدن ارتقای می‌بخشند؛ دیگر موضوعاتی بودند که در این جلسه از سوی فعالان اقتصادی استان مطرح شدند.

نگاه کلان به بخش معدن استان و ترسیم چشم اندازی متناسب با ظرفیت های آن، از دیگر موضوعاتی بود که مورد تاکید حاضران قرار گرفت. همچنین، بنا شد موانع و ظرفیت‌های قانونی واحدهای فرآوری سیار کوچک مقیاس بررسی شود تا نسبت به برپایی این واحدها اقدام گردد.

در این جلسه همچنین مقرر شد تا موضوع تخفیف ۲۵ درصد برای حقوق دولتی طی سال جاری بررسی و موانع آن برطرف شود.

به قانون پرداخت یک درصد از سهم فروش معادن برای اجرای زیرساخت‌ها و هزینه آن در داخل استان و ساماندهی بانک آماری و اطلاعات پیرامون معادن غیرفعال خراسان رضوی نیز در این نشست اشاره شد.

احمدرضا صفار طبسی، رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق مشهد در این نشست در خصوص ورود ماشین آلات بخش معدن و مشکلات این حوزه گفت: ورود ماشین آلات و استفاده از تکنولوژی روز دنیا در توسعه فعالیت‌های معدنی و کشف پتانسیل‌های استان امری اجتناب ناپذیر است. بدین منظور، ضروری است سازوکاری در نظر گرفته شود که بخش خصوصی فعال در حوزه معدن و تولید‌کنندگان داخلی نسبت به ورود ماشین آلات اقدام کنند؛ به گونه‌ای که تولیدات ماشین سازان داخلی در اولویت قرار داشته باشد.

 

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی