رئیس پارلمان بخش خصوصی با رؤسای اتاق‌های امارات دیدار کرد

رئیس پارلمان بخش خصوصی با رؤسای اتاق‌های امارات دیدار کرد
نویسنده خبر : تاریخ بارگذاری : 77

 رئيس اتاق ايران با سفير و رئيس اتاق های بازرگاني امارات، صبح يك‌شنبه با هدف توسعه سطح مناسبات اقتصادی ديدار كرد.

به گزارش روابط عمومي اتاق مشهد ، «غلامحسين شافعي» رئیس پارلمان بخش خصوصی کشور به همراه اعضاي هيأت رئیسه، «علا میرمحمدصادقی»، «محسن جلال‌پور»، «پدرام سلطاني»، «محمود اسلاميان»، «عبدالرحمن سليماني‌مقدم» و «حسين نقره‌كارشيرازي»، دبیرکل اتاق ايران با هیأت تجاری به سرپرستی رئيس اتاق‌هاي بازرگاني و سفير امارات ديدار كردند.

در این نشست طرفين، افزايش مناسبات اقتصادي بين دو كشور را از اولويت‌هاي تجار دو كشور اذعان كردند.

شافعي ارتباط ناگسستني، پايدار و ديرينه بين دو كشور را عامل اصلي نزديك‌تر شدن دو كشور از نظر اجتماعي و اقتصادي دانست. وی همچنین افزايش حجم معاملات ساليانه بين تجار دو كشور و توسعه روابط اقتصادي در گذشته را گامي مثبت در رسيدن به نتايج مطلوب آينده عنوان كرد.

رئیس اتاق ایران استفاده از موقعيت‌هاي سياسي و منطقه‌اي ايران براي دسترسي به بازارهاي آسياي مركزي، قفقاز و افغانستان را امتيازي براي فعالان اقتصادي امارات دانسته و تشریح کرد: کشورهایی که قصد برقراری روابط تجاری با ایران را دارند باید بدانند که بازار ایران بالغ بر 300 میلیون جمعیت است چرا که این اقتصاد بزرگ منطقه بر اقتصاد کشورهای همسایه خود از جمله آسیای مرکزی، افغانستان و منطقه قفقاز تاثیرگذار است.

در ادامه «محمدثاني مرشدالرميتي» رئيس اتاق های هفت گانه امارات، گسترده‌تر شدن روابط آينده را از اهداف اين سفر خواند و مرتفع شدن مسائل بانكي بين دو كشور را گامي مثبت در افزايش مناسبات اقتصادي بين دو كشور برآورد کرد.

در اين ديدار همچنین هیأتی 11 نفره متشکل از نايب رئيس اتاق ابوظبي، دبي، ام‌القوين و هماهنگ‌كننده شوراهاي بازرگاني امارات به همراه روسای اتاق های هفتگانه امارات متحده عربی حضور داشتند.

شایان ذکر است این هیأت تجاری که در قالب گروه‌های پنج‌گانه نفت و گاز، بانکداران، صنایع غذایی، صنعت خودرو و شرکت‌های سرمایه‌گذاری به ایران اعزام شده نخستین هیأت تجاری و اقتصادی محسوب می شود که بعد از 8 سال از کشور امارات به ایران سفر کرده است

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی