برگزاری نشست تخصصی کشمش(تولید فراوری بسته بندی و تجارت) در مرکز آموزش اتاق مشهد

برگزاری  نشست تخصصی کشمش(تولید فراوری بسته بندی و تجارت) در  مرکز آموزش اتاق مشهد
نویسنده خبر : مرکز آموزش تاریخ بارگذاری : دوشنبه ، 08 بهمن 1397

ضرورت تدوین طرح جامع کشمش با هدف شناسایی و توسعه ظرفیت‌های صادراتی این محصول

به گزارش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی؛ شهرام عیدی زاده سرپرست دفتر کشاورزی اتاق، در نخستین نشست تخصصی «کشمش؛ تولید و فرآوری، بسته بندی و صادرات» که در چارچوب همکاری دفتر کشاورزی با کمیسیون کشاورزی و آب اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد، یکی از اهداف دفتر کشاورزی و کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی،  برگزاری نشست های تخصصی با هدف توسعه صادرات محصولات دارای پتانسیل صادراتی است. لذا پس از برگزاری نشست های تخصصی گیاهان دارویی و زعفران، محصولات ارگانیک، این نشست به محصول کشمش اختصاص یافته است.

الهام آذرپژوه، عضو هیات علمی بخش تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی خراسان رضوی به ارائه گزارشی از محصول کشمش پرداخت و عنوان کرد: برای محصول کشمش خراسان رضوی باید برندسازی صورت بگیرد، تنها در این صورت این است که این محصول به نام دیگر شهرستان های صادر نمی شود. وی ادامه داد: ضروری است که محصول کشمش در استان ما به عنوان کشمش کاشمر، خلیل آباد، درگز و قوچان شناخته و برند شود.

آذرپژوه با بیان اینکه در سال جاری متاسفانه صادرات اروپایی نداشته ایم، افزود: مسلما برندسازی به وضعیت اقتصادی کشاورزان کمک می کند و باعث می شود تا این محصول در بازارهای جهانی شناخته شود.

وی یادآور شد: تا زمانی که کشمش به صورت سنتی تولید و عرضه شود، این محصول فاقد استاندارد لازم برای عرضه در بازارهای داخلی و خارجی است.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی