حضور نمایندگان اتاق‌های بازرگانی ایران، مشهد و تبریز در دوره «آشنایی با نظام آموزش شغلی دوگانه کشور آلمان»

حضور نمایندگان اتاق‌های بازرگانی ایران، مشهد و تبریز در دوره «آشنایی با نظام آموزش شغلی دوگانه کشور آلمان»
نویسنده خبر : مرکز آموزش تاریخ بارگذاری : يک شنبه ، 28 بهمن 1397

در راستای عمل به تفاهم نامه سه جانبه میان «اتاق بازرگانی» و «سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای» ایران با بنیاد آموزش و مهارت آلمان، انجام گرفت:

حضور نمایندگان اتاق‌های بازرگانی ایران، مشهد و تبریز

در دوره «آشنایی با نظام آموزش شغلی دوگانه کشور آلمان»

در راستای عمل به تفاهم‌نامه‌ای سه جانبه میان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با بنیاد آموزش و مهارت کشور آلمان (SBH)؛ سرپرست مرکز آموزش اتاق مشهد به همراه گروهی متشکل از نمایندگان اتاق ایران، اتاق تبریز و سازمان آموزش فنی و حرفه ای در این سفر آموزشی تحقیقاتی شرکت نمودند.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی؛ هدف از مشارکت در این برنامه؛ آشنایی با ساز و کار نظام آموزش شغلی دوگانه کشور آلمان و عناصر و مولفه های دوره مذکور بود.

رشیدی، سرپرست مرکز آموزش اتاق مشهد در تشریح ابعاد این دوره گفت: از جمله برنامه های این سفر می توان به آشنایی با بنیاد  SBH و نقش اتاق بازرگانی آلمان در سیستم آموزش شغلی دوگانه، مدارس و آکادمی های آموزش شغلی و سیستم کار آموزی آن اشاره نمود.

وی ادامه داد: در این سفر نشست ها و جلسات متعددی با اتاق بازرگانی بیلفلد، اتاق اصناف آلمان و بنیاد آموزش مهارت این کشور برگزار شد. علاوه بر آن، شرکت کنندگان از مدارس آموزش شغلی، آکادمی ها و شرکت های پذیرنده کارآموز و همچنین سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور آلمان بازدید به عمل آوردند.

وی تاکید کرد: با شناسایی بنگاه های اقتصادی توانمند در حوزه آموزش های کاربردی و همکاری تشکل های تخصصی، می توان در راستای استقرار سیستم آموزش شغلی دوگانه گام های مؤثری برداشت که نتیجه آن ارتقای بهره وری نیروی کار و کاهش نرخ بیکاری به ویژه در میان جوانان است.

وی همچنین افزود: یکی از اهداف «پروژه همکاری آموزش شغلی دوگانه ایران و آلمان» ارتقای توانمندی نیروی انسانی در بنگاه های اقتصادی است. در همین راستا اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی می توانند نیازهای آموزش فنی و مهارتی کارکنان خود را به مرکز آموزش اتاق اعلام نمایند.

این گزارش حاکیست، علاقه مندان می توانند جهت آشنایی با نظام آموزش شغلی دوگانه کشور آلمان به نشانی http://bbpiran.ir مراجعه نمایند.

برای دانلود  فیلم آموزشی اینجا کلیک کنید.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی