رفع مشکل پرداخت 30 درصد حق بیمه قراردادهای انفرادی در کمیته استانی ماده 76

رفع مشکل پرداخت 30 درصد حق بیمه قراردادهای انفرادی در کمیته استانی ماده 76
نویسنده خبر : تاریخ بارگذاری : يک شنبه ، 09 خرداد 1395

 رئیس دبیرخانه کمیته استانی ماده 76 از معافیت پرداخت 30 درصدی حق بیمه قراردادهای انفرادی که ابراز کار متعلق به فرد بوده، خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اتاق مشهد: لبافی، رئیس دبیرخانه کمیته استانی ماده 76 با اشاره به بحث قراردادهای تک نفر بین افراد و بنگاه‌های اقتصادی، اظهار کرد: در اواخر سال گذشته تصمیم گرفته شد قراردادهای که به‌صورت انفرادی با بنگاه‌های اقتصادی بسته می‌شود، مشمول پرداخت 30 درصد حق بیمه شوند.
وی بابیان اینکه این قانون درگذشته وجود نداشته است، ادامه داد: این قانون موجب اعتراض بنگاه‌های اقتصادی شده و به اتاق بازرگانی منعکس گردید.
لبافی تصریح کرد: این موضوع در اتاق و توسط تشکل‌ها و با حضور نمایندگان تأمین اجتماعی موردبررسی قرار گرفت و مقرر شد، مواردی که به‌صورت محسوس ابزار کار متعلق به خود فرد بوده با توجه به این‌که این نوع قراردادها جزو قرارداد کار محسوب نمی‌شود و قرارداد پیمانی است از قانون مشمول 30 درصد حق بیمه خارج شوند.
رئیس دبیرخانه کمیته استانی ماده 76 خاطرنشان کرد: سایر افرادی که به‌صورت انفرادی قرارداد می‌بینند و یا قرارداد آنان پیمان‌کاری و تک نفر بوده، قرار شد که اتاق از طریق سازمان تأمین اجتماعی و سایر مرکز مربوطه پیگیری و پیشنهادهای لازم را ارائه دهند.
وی در خصوص جذب بازنشستگان در چارچوب قانون تأمین اجتماعی گفت: بازنشستگانی که در چارچوب قانون تأمین اجتماعی بازنشسته شده و بعضاً در بنگاه‌های اقتصادی مشمول به کار هستند و غالب کار آن‌ها مستمر و دائمی نبوده مشمول قانون کار تأمین اجتماعی نشده و مشکلی برای ادامه کار آن‌ها وجود نداشته باشد.
لبافی اضافه کرد: آن دسته از افراد بازنشسته‌ای که قصد انجام کار در محیط کار فعلی و با عناوین شغلی خود رادارند مشمول قانون تأمین اجتماعی شده تا مانعی برای ادامه کار آن‌ها به‌منظور جذب نیروی کار جوان و ایجاد اشتغال باشد.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی