نگاهی به کارنامه مرحوم مهندس «سید حسین احمدی سلیمانی»/ "خادم صنعت"

نگاهی به کارنامه مرحوم مهندس «سید حسین احمدی سلیمانی»/
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : پنج شنبه ، 21 مرداد 1400

نگاهی به کارنامه مرحوم مهندس «سید حسین احمدی سلیمانی»، عضو هیات نمایندگان اتاق های ایران و خراسان رضوی و چهره ماندگار صنعت و معدن استان


خادم صنعت


پنج‌شنبه 21مرداد سال 1400 برابر با سومین روز از ماه محرم 1443، خبر تلخ درگذشت یکی از چهره‌های خدوم و ماندگار عرصه صنعت و معدن استان منتشر شد.
در این روز تلخ، آخرین ورق از زندگی «سید حسین احمدی سلیمانی»، عضو اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و خراسان رضوی که سال‌های زیادی از عمر ارزشمندش را صرف مدیریت، توسعه، حمایت و تعالی بخش تولید و صنعت نموده بود، برگ خورد.
در کارنامه او، قریب به 9سال مدیریت مجتمع فولاد خراسان، 10سال ریاست سازمان صنایع و معادن خراسان رضوی، 2سال سکانداری سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی استان، 8سال ایفای مسئولیت در جایگاه مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی و یک دهه حضور در هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران دیده می شود.
تلاش‌های وی محدود به خطه خراسان نشده و در دهه 60 و برای مدت حدود 7سال رئیس مرکز گسترش خدمات تولیدی و عمرانی و مشاور اقتصادی استاندار گیلان بوده است.
او که سابقه حضور در جبهه‌های دفاع مقدس را داشت، جهاد را در سال‌های بعد در عرصه صنعت و اقتصاد کشور ادامه داد.
در کارنامه مهندس احمدی سلیمانی، ده‌ها عنوان و مسئولیت دیگر وجود دارد؛ از عضویت در شورای استاندارد خراسان رضوی تا معین اقتصادی شهرستان های نیشابور و فیروزه (در دوره تصدی مدیریت فولاد خراسان) و از عضویت در هیات رئیسه انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران تا هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان و...
وی در طول سال‌های حضورش در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، حمایت از بخش تولید، توجه به زیرساخت های صنعت، سرمایه گذاری بر عرصه تولید داخلی و ارتقای دانش در این حوزه و... را مورد تاکید و پیگیری داشت.
او در کسوت رئیس کمیسیون های «صنعت» و «معدن و صنایع معدنی» در دوره های هشتم و نهم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، خدمات و پیگیری های ارزشمندی را به نفع فعالان اقتصادی به ثمر رساند.
در پایان قرنی پُر فراز و فرود و در میانه سالی تلخ برای مردم ایران، جای این چهره خدوم در عرصه صنعت و معدن استان خالی خواهد بود.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی