روایت چهره های اقتصادی خراسان رضوی از ابعاد شخصیتی و رویکردهای اقتصادی مرحوم«سید حسین احمدی سلیمانی» //// مردی با دغدغه تعالی تولید

روایت چهره های اقتصادی خراسان رضوی از ابعاد شخصیتی و رویکردهای اقتصادی مرحوم«سید حسین احمدی سلیمانی» //// مردی با دغدغه تعالی تولید
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : جمعه ، 22 مرداد 1400

روایت چهره های اقتصادی خراسان رضوی از ابعاد شخصیتی و رویکردهای اقتصادی مرحوم«سید حسین احمدی سلیمانی»:

مردی با دغدغه تعالی تولید

 

 

 

درگذشت «سید حسین احمدی سلیمانی»، عضو اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و خراسان رضوی، ضایعه ای سخت و تلخ برای فعالان صنعت و معدن استان خراسان رضوی است.

این چهره‌ خدوم، سال‌ها در حوزه مدیریت اقتصادی، چه در عرصه دولتی و چه در بخش خصوصی، به ایفای نقش پرداخت و برای قریب به یک دهه در هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران حضور داشت و مطالبات بخش خصوصی را مجدانه پیگیری می نمود. از او کارنامه ای درخشان و میراثی ارزشمند باقی مانده است.

در این مطلب، شماری از چهره های اقتصادی، به تشریح ابعاد شخصیتی آن مرحوم پرداخته اند:

 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران:

مرحوم «احمدی سلیمانی»، خدمتگزاری صدیق برای اقتصاد ایران بود

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: خبر درگذشت مرحوم مهندس «حسین احمدی سلیمانی»، عضو هیات نمایندگان اتاق های ایران و مشهد، موجی از اندوه را در بین فعالان اقتصادی ایجاد نمود. ایشان خدمتگزاری صدیق بود که تمامیت خویش را در خدمتگزاری به مردم، خاصه در بخش اقتصاد کشور، با بی تکلفی به کار بست.

غلامحسین شافعی ادامه داد: درگذشت این یار و یاور را به خانواده محترم، اعضای هیات نمایندگان اتاق مشهد و ایران و فعالان اقتصادی تسلیت عرض می کنم.

 

***

نایب رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی:

مرحوم احمدی سلیمانی را باید «مرد توسعه» لقب بدهیم

 

ناب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: مرحوم احمدی سلیمانی را در یک کلام باید «مرد توسعه» لقب داد. او باور داشت حتی در اوج محدودیت‌ها و محرومیت‌ها هم می‌توان تحول و توسعه را تداوم بخشید.

محمود سیادت با اشاره به دغدغه‌ها و تلاش‌های این چهره اقتصادی، بیان کرد:  ایشان مسائل اقتصادی را با جدیت زیادی در سطح ملی پیگیری می کرد. همواره منتقد سیاستگذاری های غلطی بود که تولید و صنعت را به حاشیه می کشاندند و برای این بخش‌ها مانع می ساختند. این این مسائل را به مدیران دولتی متذکر می شد و پیگیرانه، نگرانی های بخش خصوصی را منتقل و دنبال می کرد.

وی ادامه داد: مرحوم احمدی سلیمانی در طول سال های فعالیتش چه در عرصه دولتی و چه در بخش خصوصی به دنبال هیچ گونه منفعت طلبی شخصی نبود، بلکه با نگاهی کلان‌نگر، توسعه اقتصاد را دنبال می کرد. قطعا ضایعه درگذشت این چهره اقتصادی برای استانمان غیرقابل جبران است.

تصریح کرد: یکی از تلاش‌های مجدانه و ارزشمند آن مرحوم، تمرکززدایی از ظرفیت های مرتبط با بخش اقتصاد بود، چنانکه در اواخر عمرش به دنبال تاسیس اتاق بازرگانی نیشابور بود. ایشان نگرشی کلان نگر و توسعه گرا داشت و بر رفع نواقص مدیریتی در بخش اقتصاد کشور، تاکید مواکدی داشت. فقدان او برای جامعه صنعتی و معدنی استانمان، جبران ناپذیر خواهد بود.

 

 

***

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی خراسان رضوی:

به فراق یکی از پاکدست ترین مدیران اقتصادی استان نشستیم

 

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: مرحوم احمدی سلیمانی یکی از پاکدست ترین مدیرانی بود که در تصدی مسئولیت‌های مختلف، توانست منشاء تحولات و اتفاقات ارزشمندی برای اقتصاد استانمان شود.

محمدرضا توکلی زاده، ویژگی‌های بارز اخلاقی و نگرش‌های اقتصادی آن مرحوم را چنین تشریح کرد: تجربه گرانقدر ایشان در عرصه‌های مدیریتی و اشرافی که به بخش‌های صنعت و معدن داشتند، زمینه مطالبه‌گری‌های موثری را به نفع بخش مولد و خصوصی فراهم کرد. دغدغه این چهره ماندگار اقتصادی، ارتقای جایگاه بخش خصوصی، حذف رویکردهای رانتی به نفع بخش دولتی و خصولتی و حمایت از صنعت و تولید به عنوان مولفه‌ نجات بخش اقتصاد کشور بود.

وی به آشنایی 30ساله خود با مرحوم احمدی سلیمانی پرداخت و عنوان کرد: به واقع ایشان تکیه‌گاهی برای فعالان بخش خصوصی محسوب می شدند و تجارب این چهره برجسته اقتصادی می‌توانست چراغ راه نسل‌های بعد باشد. باید اذعان کنیم که با درگذشت بعضی افراد، دیگر جای خالی آن‌ها پُر نمی‌شود و مرحوم مهندس احمدی سلیمانی، از این جمله بودند.

 توکلی زاده یادآور شد: تمامی فعالان بخش خصوصی شیوه مدیریتی مرحوم احمدی سلیمانی را قبول داشتند و ایشان را مرشد خود می دانستند و از راهنمایی شان کمال بهره را می بردند. این چهره ماندگار اقتصادی، جایگاهی ارزشمند در قلب فعالان اقتصادی داشت. او چه در جامه مدیر دولتی و چه در جایگاه یک مسئول در بخش خصوصی، میراثی ماندگار از خود به جای گذاشت.

 

***

 

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی خراسان رضوی:

مرحوم احمدی سلیمانی، نقشی پدرانه برای بخش صنعت و معدن خراسان ایفا کرد

 

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: در وصف توانمندی های مرحوم احمدی سلیمانی همین یک جمله بس است که ایشان نقشی پدرانه برای صنعت و معدن استانمان ایفا کرد و میراثی ارزشمند از خود به جای گذاشت.

محمد حسین روشنک در وصف خصوصیات اخلاقی این چهره ماندگار اقتصادی تصریح کرد: از قبل انقلاب با مرحوم سید حسین احمدی سلیمانی و خانواده ایشان آشنا بودم. ایشان از خانواده ای متدین، مذهبی و ایثارگر بودند و در سال‌های بعد از جنگ و در عرصه سازندگی اقتصادی استانمان، نقش‌های متعددی ایفا نمودند. ایشان را باید مدیری توانمند و جهادی در دو بخش صنعت و معدن بدانیم که در بزنگاه‌های دشواری، توانستند مسئولیت های خطیری را به ثمر رسانده و کمک های شایانی به رشد اقتصادی این خطه کنند.

وی یادآور شد: ایشان مخلصانه به فکر کارآفرینان و فعالان اقتصادی بودند و از کوچکترین تلاشی در جهت رفع مشکل آنان دریغ نمی کردند. با همه بخش‌ها و تشکل های فعال در حوزه اقتصادی استان تعامل داشته و محل رجوع و مشورت آن ها بودند. قطعا ضایعه درگذشت ایشان برای فعالان اقتصادی غیرقابل باور است و اقتصاد استان خلاء ایشان را احساس خواهد کرد.

 

***

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی خراسان رضوی:

دوره مدیریت مرحوم احمدی سلیمانی در سازمان صنایع، دوره طلایی صنعت استان بود

 

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: مرحوم احمدی سلیمانی سال‌ها ریاست سازمان صنایع و معادن استاند را بر عهده داشتند و این برهه به قطع، دوره طلایی صنعت این خطه به شمار می آید.

غلامعلی رخصت با اشاره به یک عمر خدمات این چهره به اقتصاد خراسان رضوی، عنوان کرد: بخش عمده ای از صنایع فعلی استان حاصل تلاش مهندس احمدی سلیمانی است، اشراف ایشان باعث شد تا بخش خصوصی بتواند، توانمندی های خود را در این استان پیاده سازی کند و به تعالی برساند.

وی تاکید کرد: احمدی سلیمانی انسان بسیار شریف، مدیری مدبر و پاکدست بود و ضایعه درگذشت ایشان تمامی فعالان اقتصادی را غافلگیر و داغدار کرد. ایشان در اواخر عمرشان بیشتر بر روی احیای مسئولیت های اجتماعی متمرکز بودند و مطالبات بخش خصوصی برای اصلاح در سیاستگذاری های اقتصادی را دنبال می نمود.

***

عضو هیات مدیره انجمن مدیران صنایع استان خراسان رضوی:

تمام تلاش مرحوم احمدی سلیمانی، معطوف به گره گشایی از مشکلات فعالان اقتصادی بود

 

عضو هیات مدیره انجمن مدیران صنایع استان خراسان رضوی گفت: تمام تلاش مرحوم احمدی سلیمانی معطوف به گره گشایی از مشکلات فعالان صنعتی و اقتصادی استان بود. ایشان به توانمندی های بخش خصوصی و ضرورت نقش آفرینی این بخش در عرصه اقتصاد، اعتقادی راسخ داشت.

فرامرز مرادی اظهار کرد: مرحوم احمدی سلیمانی فردی بسیار متعهد، متواضع، دلسوز و پیگیر بودند و متاسفانه اتاق بازرگانی یکی از بهترین اعضای خود را از دست داد. خلاء چنین افراد توانمند و صاحب تجربه ای، در اقتصاد این استان پُر نخواهد شد.

عضو هیات مدیره انجمن مدیران صنایع استان خراسان رضوی تصریح کرد: ایشان سالیان سال در کسوت های مدیریتی در بخش دولتی و خصوصی فعالیت کرد و یکی از بهترین مدیران صنعتی این خطه بود. در دوران فعالیت ایشان، اتفاقات ارزشمندی محقق شد و دستاوردهای امروز اقتصاد این خطه، مرهون همان تلاش هاست.

وی خاطر نشان کرد: مرحوم احمدی سلیمانی بسیار متواضع و مردمی بودند به طوری که تمامی فعالان اقتصادی به راحتی مسائل و مشکلاتشان را با ایشان در میان می گذاشتند و ایشان نیز با سعه صدر به مشکلات رسیدگی می کرد و در حد توان موضوعات را پیگیری می نمود و از این لحاظ میان فعالان صنعتی استان از جایگاه و احترامی بالا برخوردار بود.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی