کمک ۲.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریالی فعالان اقتصادی خراسان رضوی برای تامین اقلام بهداشتی مقابله با کرونا

کمک ۲.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریالی فعالان اقتصادی خراسان رضوی برای تامین اقلام بهداشتی مقابله با کرونا
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : پنج شنبه ، 21 مرداد 1400

در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی و در پاسخ به فراخوان اتاق خراسان رضوی صورت گرفت:

کمک ۲.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریالی فعالان اقتصادی خراسان رضوی برای تامین اقلام بهداشتی مقابله با کرونا

 

فعالان اقتصادی نیکوکار خراسان رضوی در پاسخ به فراخوان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مشهد، ۲.۵۷۶.۱۵۰.۰۰۰ ریال، برای تامین اقلام پزشکی و بهداشتی با هدف مقابله با کرونا در استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی کمک نمودند. رقم جمع‌آوری شده منهای کمک‌های غیرنقدی صورت گرفته از سوی بخش خصوصی بود.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی؛ «حسین محمودی خراسانی»، نایب رئیس این اتاق در همین خصوص توضیح داد: از آغاز فراخوان در 21تیرماه و با اوج‌گیری شیوع کرونا در استان سیستان و بلوچستان به مدت دو هفته (و تا سوم) مردادماه، 250میلیون تومان کمک فعالان اقتصادی نیک‌اندیش استان در حساب یاوری خراسان (مؤسسه خیریه وابسته به اتاق بازرگانی مشهد) جمع آوری شد که صرف خرید اقلام پزشکی و بهداشتی مورد نیاز و اعزام آن به مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان گردید.

وی ارزش کمک های غیرنقدی صورت گرفته از سوی بخش خصوصی را نیز حدود 500میلیون تومان برآورد کرد و ادامه داد: بخشی از کمک‌ها نیز از سوی بنگاه‌های اقتصادی و به صورت کالایی انجام گرفت که پس از بسته‌بندی، این محمولات به سیستان اعزام شده و با نظارت نماینده اتاق مشهد، در مناطق محروم توزیع گردید تا نیات خیرانه فعالان اقتصادی، به شایستگی ایفا شود.

وی متذکر شد: فقر امکانات پزشکی، درمانی و اقلام پیشگیری از کرونا، نگرانی‌های جدی نسبت به بروز بحران در این استان رقم زد و به همین استناد تهیه کالاهایی نظیر ماسک، شیر خشک، سرم، اقلام دارویی به علاوه ونتیلاتور، کپسول اکسیژن و بعضی دیگر از اقلام پزشکی در دستور کار قرار گرفت. پیش از این نیازهای عمده مناطق محروم شامل روستاها و شهرستان‌های کم‌برخوردار (نظیر نصرت آباد، میرجاوه و...) این خطه از طریق معتمدین، جامعه پزشکی و اتاق چابهار احصاء شده و اقلام خریداری شده نیز به همین تناسب تهیه گردید.

محمودی با تقدیر از حمایت فعالان اقتصادی نیک‌اندیش استان خراسان رضوی و اعتماد آن‌ها به جامعه یاوری (مؤسسه خیریه وابسته به اتاق بازرگانی مشهد)، خاطر نشان کرد: جامعه یاوری خراسان قدمتی درخور دارد و در سالیان گذشته با حمایت فعالان اقتصادی ، کمک های شایانی را در بحران‌ها جمع آوری و به اقشار نیازمند اهدا نموده است.

وی تاکید کرد: در فاز بعدی، تلاش‌های ما بر کمک به مراکز درمانی مشهد (به ویژه مناطق حاشیه‌ای آن) متمرکز خواهد بود تا با توجه به فشاری که موج جدید این بیماری رقم زده است، کمبودهای احتمالی در بخش درمان را رفع و رجوع نماییم.

محمودی ابراز امیدواری کرد که روند واکسیناسیون به ویژه در بخش های تولیدی و صنعتی سرعت بگیرد و در آیته شاهد از میان رفتن اثرات این بیماری بر جامعه باشیم.

وی همچنین از تلاش های بی دریغ کادر درمان تقدیر نمود و گفت: به طور قطع حماسه واقعی را این عزیزان رقم زدند که در همه روزها و ماه های گذشته، برای سلامت و حفظ حیات هموطنانمان تلاش کردند و باید قدردان خدمت ارزشمند ایشان باشیم.

اما ناصر صادقی، سرپرست دفتر مسئولیت‌های اجتماعی اتاق مشهد نیز در تشریح اقدامات انجام گرفته، بیان کرد: پس از انتشار اخبار مربوط به هجوم گسترده‌ی کرونا به سیستان و بلوچستان و بروز گرما و مشکل کم‌آبی در این خطه، پارلمان بخش خصوصی خراسان رضوی در انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود به فوریت با افراد امین و مطمئن در زاهدان تماس گرفت و با جمع آوری اطلاعات لازم در خصوص وضعیت بیماری، مبادرت به ارسال ضروری‌ترین نیازمندی‌های هموطنان عزیزمان به این استان نمود.

وی ادامه داد: برای دریافت کمک از اعضای اتاق و مردم نیکوکار، حساب بانکی جامعه یاوری خراسان (مؤسسه خیریه وابسته به اتاق بازرگانی مشهد) معرفی شد که در مدت حدود دو هفته، مبلغ ۲.۵۷۶.۱۵۰.۰۰۰ ریال به حساب مزبور (توسط نیکوکارانی که اطلاعیه اتاق را مشاهده کرده بودند) واریز گردید.

وی توضیح داد: اقلامی که با کمک های مذکور توسط جامعه یاوری خراسان تهیه و به اتاق زاهدان و چابهار ارسال شد، شامل  ۱۰ دستگاه اکسیژن ساز ۵ لیتری پرتابل،  ۲۰۰۰ قوطی شیرخشک،  ۲۰۰۰ بسته خوراکی و سایر اقلام پزشکی و درمانی بودند. علاوه بر این، در این مدت کالاهایی توسط نیکوکاران محترم به اتاق مشهد تحویل و به سیستان و بلوچستان ارسال شد، ماسک، سرم دارویی، کنسرو و سایر اقلام خوراکی، کپسول اکسیژن، پالس اکسیمتر و... به ارزش حدود  ۵۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال بودند.

صادقی متذکر شد: بعد از این اقدام، اتاق تصمیم گرفته است با تشکیل یک صندوق ذخیره برای پشتیبانی مالی از بحران‌های احتمالی آینده، از طریق جامعه یاوری خراسان به صورت دائمی کمک‌های نیکوکاران را به مناطق محروم و نیازمند برساند. این اقدامات برای کمک و تامین نیازهای پزشکی شهرستان مشهد که در پیک پنجم کرونا با بحران مواجه شده، تداوم خواهد یافت.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی