از سوی کانون زنان بازرگان خراسان رضوی صورت گرفت: برگزاری کارگاه آموزشی  آشنایی با امور مالیاتی ویژه  بانوان فعال در عرصه اقتصادی

از سوی کانون زنان بازرگان خراسان رضوی صورت گرفت:  برگزاری کارگاه آموزشی  آشنایی با امور مالیاتی ویژه  بانوان فعال در عرصه اقتصادی
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : پنج شنبه ، 23 دي 1400

از سوی کانون زنان بازرگان خراسان رضوی صورت گرفت:

برگزاری کارگاه آموزشی  آشنایی با امور مالیاتی ویژه  بانوان فعال در عرصه اقتصادی

 

 دومین کارگاه آشنایی با امور مالیاتی از سوی کانون زنان بازرگان خراسان رضوی، به منظور آشنایی بانوان فعال در عرصه اقتصادی با مفاهیم و مباحث این حوزه، در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی خراسان رضوی؛ «مریم سراج احمدی»، عضو هیات رئیسه اتاق مشهد و ریاست کانون زنان بازرگان استان، با اشاره به دلایل برگزاری این دوره به خبرنگار ما گفت: اعضای کانون زنان بازرگان و یا کارشناسان مالی مجموعه های آنان باید با ظرفیت های قانونی در حوزه مالیاتی آشنایی کافی داشته باشند. این آگاهی کمک می کند تا از فرصت های موجود به نفع واحد اقتصادی خود بهره بگیرند. هدف ما توانمند نمودند بانوان فعال اقتصادی و ارتقای دانش آن ها در بخش های مختلف اقتصادی است.

وی ادامه داد: بر همین اساس برگزاری سلسله کارگاه های آموزش مالیاتی در جلسات هیات رئیسه کانون زنان بازرگان مصوب شد و از مشاورین مالیاتی اتاق برای برگزاری این کارگاه ها بهره گرفتیم. در جلسات مذکور مباحث و دغدغه های مهم بنگاه های اقتصادی در موضوع مالیات پردازی مطرح می شود و راهکارها و ظرفیت های قانون برای بانوان فعال در عرصه اقتصادی تشریح می گردد.

سراج احمدی تاکید کرد: شرکت در این دوره ها برای بانوان فعال اقتصادی آزاد بوده و براساس برنامه های موجود تصمیم داریم تا کارگاه های دیگری پیرامون مسائل بانکی، مالی، تامین اجتماعی و... برای جامعه هدف برگزار نماییم و در هر کدام از این سرفصل ها آموزش‌های لازم را به فعالان اقتصادی ارائه خواهیم کرد.  

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی خراسان رضوی با اشاره به وابستگی بودجه 1401 به درآمدهای مالیاتی و رشد 65درصدی این بحث در لایحه مذکور، عنوان کرد: طبیعتا تحقق این درآمد تنها در چهارچوب تعریف پایه های جدید مالیاتی و مهار مالیات گریزان ممکن می شود.

وی تصریح کرد:اگر تمرکز درآمدهای مالیاتی لایحه بودجه 1401 بر واحدهای تولیدی و اقتصادی باشد؛ مشکلات عدیده ای برای بخش های مولد بروز خواهد کرد. در شرایط فعلی بعضی از صاحبان صنایع به دلیل مطالبات اداره کل امور مالیاتی با مسائلی همچون مسدود شدن حساب های بانکی، مشکلات ثبتی و... روبه رو می شوند و این مسئله سیر فعالیت تولیدی و اقتصادی بنگاه مذکور را نیز به چالش دچار می نماید.

سراج احمدی متذکر شد: متاسفانه بسیاری از صاحبان صنایع به دلیل عدم آشنایی کافی با قانون، نسبت به حقوق خود آگاه نیستند و زمانی که به ادارات امور مالیاتی مراجعه می کنند، با مشکل مواجه می شوند. این در حالی است که فعالان بخش خصوصی می توانند از ظرفیت های قانونی موجود به نحو احسن استفاده کنند.

وی تاکید کرد: حمایت از تولید یک ضرورت به شمار می آید. این حمایتگری می تواند از مسیرهای مختلفی رقم بخور؛ چه در چهارچوب توجه به اقتضائات بخش تولید و حل مشکلات آن از جانب دستگاه های دولتی و چه در قالب آموزش و توانمندسازی فعالان این حوزه. در این میان، بانوان فعال اقتصادی برای اتاق مشهد و کانون زنان زنان بازرگان، یک اولویت مهم به شمار می آیند و ارائه آموزش ها و مشاوره های اقتصادی لازم، به صورت جدی در دستور کار ما قرار دارد.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی