خراسان رضوی فهرستی از ایرانیان مستعد سرمایه‌گذاری فراهم کرد

خراسان رضوی فهرستی از ایرانیان مستعد سرمایه‌گذاری فراهم کرد
نویسنده خبر : روابط عمومی تاریخ بارگذاری : پنج شنبه ، 30 دي 1400

خراسان رضوی فهرستی از ایرانیان مستعد سرمایه‌گذاری فراهم کرد

 مدیر مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خراسان رضوی گفت: به منظور جذب ایرانیان مقیم خارج از کشور برای سرمایه‌گذاری در ایران، به‌ویژه استان خراسان رضوی فهرستی مشتمل بر بیش از هزار نفر از آنان تهیه شده که در حال برقراری ارتباط با آنان هستیم.

فاضل خیاط در گفتگو با ایرنا افزود: هنوز داده‌های مربوط به این افراد، خام و برقراری ارتباط با آنان بسیار دشوار است اما بستر این کار برای جذب سرمایه گذاران فراهم شده است و پیرو دستور استاندار خراسان رضوی، در تلاش برای برقراری ارتباط با آنان از طریق ارسال ایمیل، معرفی پروژه ها و ارسال اطلاعات مربوط به آنها هستیم.

وی ادامه داد: یکی از برنامه های مرکز خدمات سرمایه گذاری، دعوت از ایرانیان مقیم خارج از کشور برای سرمایه گذاری در پروژه های این استان است که با توجه به اطلاعات به دست آمده و زمینه علاقه مندی و تخصص آنان بر آن شدیم تا فرصت هایی مطابق با ذائقه و علاقه آنان را فراهم کنیم.

مدیر مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خراسان رضوی به یکی دیگر از وظایف این مرکز برای ارائه مشاوره به سرمایه‌داران خارجی اشاره و بیان کرد: اتباع خارجی عمدتا طرحهای خود را برای سرمایه گذاری در استان به این مرکز معرفی می کنند که راهنمایی های لازم در این زمینه به آنان داده می شود.

خیاط گفت: امسال زمینه اجرای ۲ یا سه طرح مشترک با مشارکت اتباع خارج در شهرکهای صنعتی خراسان رضوی فراهم شده و معرفی لازم در خصوص این طرحها برای آنان انجام گرفته است.

بنا بر اعلام مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خراسان رضوی، امسال ۶۲ طرح به ارزش ۵۷.۹ میلیون دلار در حوزه‌های صنعت، کشاورزی، ساختمان، خدمات، حمل و نقل و ارتباطات، آب و برق و گاز در قالب سرمایه‌گذاری خارجی جذب این استان شده است. 

گفتنی است؛ دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی به درخواست رئیس اتاق بازرگانی مشهد، موضوع جذب سرمایه گذاری ایرانیان خارج از کشور را در جلسات متعددی مورد بررسی قرار داده است و مسیر تسهیلگری در این حوزه را با مشارکت نهادهای متولی پیگیری نموده است. 

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی