پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی در خراسان رضوی فقط با ثبت فاکتور فروش

پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی در خراسان رضوی فقط با ثبت فاکتور فروش
نویسنده خبر : روابط عمــومی تاریخ بارگذاری : چهارشنبه ، 24 فروردين 1401

پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی در خراسان رضوی فقط با ثبت فاکتور فروش

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی استان توسط بانکها از امسال فقط با ثبت فاکتور فروش آنها در سامانه جامع تجارت میسر است.

امیررضا رجبی افزود: شبکه بانکی به سامانه جامع تجارت متصل شده است و از درخواست کننده تسهیلات، استعلام می گیرد و اگر فاکتور فروشی در سامانه مزبور ثبت نشده باشد، به طور کلی هیچگونه تسهیلاتی قابل پرداخت نیست.

وی بیان کرد: براساس بخشنامه بانک مرکزی استعلام کلیه عقودی که نیاز به ارایه فاکتور دارند، در بستر سامانه جامع تجارت انجام می گیرد و بنگاه های تولیدی و اقتصادی موظف به ثبت فاکتورهای فروش خود در سامانه جامع تجارت هستند و براین اساس تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی دریک زنجیره تولید اختصاصی پرداخت می شود.

وی بیان کرد: به صاحبان واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی خراسان رضوی تا ۱۵ خردادماه مهلت داده شده است تا اطلاعات خود را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند و کد مربوطه را دریافت نمایند، زیرا کل این فرآیند به شفافیت زنجیره کالا و افرادی که می خواهند در فضای اقتصادی سالم فعالیت داشته باشند، کمک می کند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون ۱۹ زنجیره تامین مالی در استان مربوط به صنایع غذایی، نساجی، قطعه‌سازان و مجموعه‌سازی شناسایی و برای تسهیلات به بانکها معرفی شده‌اند که بانکها نیز به شبکه سامانه جامع تجارت متصل هستند.

رجبی اظهار کرد: اجرای طرح تامین مالی زنجیره‌ای برای واحدهای تولیدی یکی از طرحهای مهم برای ساماندهی منابع تامین و تخصیص بهینه منابع در راستای کمک به جهش تولید است، در این راستا ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت و همکاری بانکهای عامل در پذیرش تقاضای تسهیلات از طریق صورت‌ حساب الکترونیک در استان به تصویب رسیده که اجرایی‌شدن آن گام مهمی در تحول نظام مالی مبتنی بر تولید خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: پارسال ۵۴۸ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی با سرمایه‌گذاری ۷۸ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۹ هزار و ۴۵۴ نفر در استان صادر شد که در مقایسه با سال ۱۳۹۹ از نظر سرمایه‌گذاری رشد ۶۵ درصدی و از اشتغالزایی رشد هفت درصدی داشته است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی جوازهای صادره در سال ۱۴۰۰ در خراسان رضوی را ۲ هزار و ۷۲۲ فقره با پیش بینی حجم سرمایه گذاری ۶۹۵ هزار و ۶۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۹۵ هزار و ۸۰۶ نفر ذکر کرد.

منبع: ایرنا

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی