تمامی فعالیت‌ها در مرز دوغارون در حالت عادی است

تمامی فعالیت‌ها در مرز دوغارون در حالت عادی است
نویسنده خبر : روابط عمــومی تاریخ بارگذاری : دوشنبه ، 05 ارديبهشت 1401

مدیر گمرک دوغارون:

تمامی فعالیت‌ها در مرز دوغارون در حالت عادی است

مدیر گمرک دوغارون گفت: در حال حاضر تمامی رویه های گمرکی در حوزه صادرات و ترانزیت کالا از این گمرک ۱۰۰ ساله به سمت کشور افغانستان در حال انجام و تمامی فعالیت‌های اقتصادی این مرز به حالت عادی خود برگشته است.

روز شنبه، سوم اردیبهشت ماه بود که در پی انجام برخی فعالیتهای خارج از چهارچوب و قواعد مرزی از سوی نیروهای وابسته به طالبان در محدوده نقطه صفر مرزی دوغارون در خراسان رضوی، این مرز مهم تجاری بسته اعلام شد و تا ظهر یکشنبه این وضعیت ادامه داشت تا اینکه ساعت 14 روز یکشنبه، مرز بازگشایی و ترددها از سرگرفته شد.

مدیر گمرک مرزی دوغارون گفت: واردات انواع کالا از سمت افغانستان به داخل مرز دوغارون تایباد با بازگشایی این پایانه مرزی، اکنون هیچ محدودیتی ندارد.

محمد کوه‌گرد افزود: به دنبال اختلاف به وجود آمده در مرز مشترک جمهوری اسلامی ایران و افغانستان طی روز گذشته، با مذاکرات انجام شده مرز دوغارون بازگشایی و فعالیت این کانون اقتصادی از سرگرفته شد.

وی با بیان اینکه در پی اختلاف مرزی بین گروه طالبان و نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران، ورود و خروج مسافران دیروز به داخل ۲ کشور ایران و افغانستان با مشکل مواجه شده بود، اظهار کرد: در حال حاضر ورود و خروج مسافر از طریق دروازه زمینی دوغارون به سمت کشور افغانستان در حال انجام است.

منبع: ایرنا

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی