رییس سازمان صمت استان خبر داد: هدفگذاری برای صادرات 9 میلیارد دلاری خراسان رضوی تا افق 1404

رییس سازمان صمت استان خبر داد: هدفگذاری برای صادرات 9 میلیارد دلاری خراسان رضوی تا افق 1404
نویسنده خبر : روابط عمــومی تاریخ بارگذاری : چهارشنبه ، 01 تير 1401

رییس سازمان صمت استان خبر داد
هدفگذاری برای صادرات 9 میلیارد دلاری خراسان رضوی تا افق 1404 
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: به دنبال رشد صادرات استان تا رقم 9 میلیارد دلار طی چهار سال هستیم که با تعاملات خوب صورت گرفته با کشورهای همسایه به ویژه افغانستان محقق گردد.

امیررضا رجبی امروز، چهارشنبه یکم تیرماه در همایش معرفی فرصتهای تجاری و افتتاح مرکز تجاری ایران در افغانستان که همزمان با دهه تولید و تجارت در محل سازمان صمت استان برگزار شد، عنوان کرد: هدف گزاری جدید ما، توسعه صادرات و تعاملات تجاری با همسایگان است.
به گزارش روابط عمومی سازمان صمت خراسان رضوی، رجبی ضمن گرامی داشت هفته تولید و تجارت و قدردانی از تلاشگران عرصه اقتصادی به ویژه تلاشگران عرصه تولید و تجارت افزود: با رویکرد توسعه مراودات با همسایگان به دنبال راه اندازی مراکز تجاری در کشورهای همجوار هستیم و در این راستا امروز همایش افتتاحیه مرکز تجاری ایران در افغانستان را با حضور مقامات استانی و جمعی از فعالان اقتصادی دو کشور برگزار نمودیم.
رییس سازمان صمت استان در ادامه، از برنامه ریزی برای اعزام یک هیات تجاری رسمی در جهت افتتاح مرکز تجاری مذکور با حضور مقامات استانی و فعالان اقتصادی بخش خصوصی خبر داد و گفت: استان خراسان رضوی با توجه به همجواری با کشور افغانستان به عنوان محرک توسعه صادرات به افغانستان بوده و ما از هرگونه اقدام در جهت توسعه تجارت و صادرات حمایت میکنیم. بسترسازی این امر از رویکردهای صمت در سال جاری است.
خراسان رضوی، رتبه دوم در تعداد اصناف فعال کشور
معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازما ن صمت خراسان رضوی نیز در کمیسیون نظارت بر سازمان های صنفی مشهد عنوان کرد: خراسان رضوی با دارا بودن بیش از 250 هزار واحد صنفی فعال، دارای رتبه دوم کشور در این زمینه است.
علی غفوری مقدم افزود: اصناف پیشگام در ارایه خدمت به مردم و مردمی سازی اقتصادند و افسران جنگ اقتصادی در کنار تولید کنندگان هستند.
وی گفت: اصناف استان در سه زمینه تولیدی، توزیعی و تجارت خارجی فعالانه به دنبال ارایه خدمت صادقانه و منصفانه به مردم هستند. به ویژه در همراهی برای اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها دریغ نمی‌کنند.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی