۱۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در خراسان رضوی تصویب شد

۱۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در خراسان رضوی تصویب شد
نویسنده خبر : روابط عمــومی تاریخ بارگذاری : شنبه ، 04 تير 1401

۱۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در خراسان رضوی تصویب شد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: ۱۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی طی سه ماه نخست امسال برای استان تصویب شده است.

به گزارش ایرنا، رضا خواجه نائینی افزود: این میزان سرمایه‌گذاری متعلق به ۱۰ طرح سرمایه گذاری خارجی است و ۱۳ طرح سرمایه گذاری خارجی نیز در حال اخذ مصوبه و تصویب در هیات سرمایه‌گذاری خارجی استان است که رقم سرمایه‌گذاری آنها ۵۴ میلیون دلار است.

وی اضافه کرد: سرمایه گذاران خارجی استان خراسان رضوی در این بازه زمانی در زمینه هایی از قبیل صنعت و معدن، حمل و نقل و ارتباطات سرمایه گذاری کرده‌اند که از نظر تعداد، بخش صنعت با ۶ طرح سرمایه‌گذاری رتبه نخست را به خود اختصاص داده است و بخش‌های معدن و حمل و نقل و ارتباطات هریک با ۲ طرح در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی با اشاره به میزان سرمایه‌گذاری در بخشهای مختلف گفت: بیشترین میزان سرمایه‌گذاری صورت گرفته از نظر مبلغ در بخش صنعت و به میزان ۷.۵ میلیون دلار صورت گرفته و سرمایه‌گذاری در حوزه  معدن با ۱.۴ میلیون دلار و  خدمات با یک میلیون دلار به ترتیب در جایگاه‌های بعد قرار گرفته‌اند.

خواجه نائینی افزود: نزدیک به ۸۸ درصد سرمایه گذاری صورت گرفته در سال ۱۴۰۱ توسط سرمایه گذاران کشور افغانستان انجام شده که این میزان سرمایه گذاری دلایل زیادی دارد از جمله داشتن مرز مشترک با استان خراسان رضوی، وجود پیشینه تاریخی، روابط فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مشترک منطقه هرات با استان و کشورهای روسیه، پاکستان و هلند در رتبه های بعدی قرار گرفته‌اند.

خراسان رضوی تنها استانی است که مرکز خدمات سرمایه‌گذاری اش با حضور نمایندگان ۱۲ دستگاه مرتبط، به صورت فعال و مستقیم مشغول فعالیت و خدمت رسانی به سرمایه‌گذاران خارجی است و در این زمینه الگویی برای سایر استانها شده است.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی