پیام رئیس اتاق ایران به مناسبت روز صنعت و معدن: فعالان صنعتی و معدنی موتور محرک توسعه اقتصادی هستند

پیام رئیس اتاق ایران به مناسبت روز صنعت و معدن: فعالان صنعتی و معدنی موتور محرک توسعه اقتصادی هستند
نویسنده خبر : روابط عمــومی تاریخ بارگذاری : شنبه ، 11 تير 1401
پیام رئیس اتاق ایران به مناسبت روز صنعت و معدن

فعالان صنعتی و معدنی موتور محرک توسعه اقتصادی هستند

غلامحسین شافعی در پیامی به مناسبت روز صنعت و معدن نوشته است: تولید نوآورانه و فناورانه در بخش صنعت و معدن موتور اصلی برای ایجاد زنجیره ارزش در اقتصاد است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در پیامی به مناسبت روز صنعت و معدن، این روز را به فعالان این بخش و تمامی فعالان اقتصادی کشور تبریک گفته و نوشته است: بخش صنعت و معدن را باید پایه اصلی فعالیت های مولد در اقتصاد دانست.

غلامحسین شافعی در پیام خود با اشاره به جایگاه بخش صنعت و معدن در اقتصاد ایران نوشته است: تولید نوآورانه و فناورانه در بخش صنعت و معدن موتور اصلی برای ایجاد زنجیره ارزش در اقتصاد است که می‌توان از این طریق مسیر توسعه را سریع‌تر طی کرد.

متن کامل پیام رئیس اتاق ایران به این شرح است:

بسمه تعالی

فرا رسیدن روز صنعت و معدن را نه فقط به فعالان این بخش بلکه به تمامی فعالان اقتصادی تبریک می‌گویم چه اینکه بخش صنعت و معدن را باید پایه اصلی فعالیت های مولد در اقتصاد دانست. هرچند که کشورهای در حال توسعه بخش مهمی از ارزش افزوده اقتصاد خود را به سمت فعالیت‌های نوآورانه در بخش خدمات سوق داده‌اند اما توسعه فعالیت در بخش خدمات نیز وابسته به فعالیت‌های مولد در بخش صنعت و معدن است. بنابراین تولید نوآورانه و فناورانه در بخش صنعت و معدن موتور اصلی برای ایجاد زنجیره ارزش در اقتصاد است که می‌توان از این طریق مسیر توسعه را سریع‌تر طی کرد.

اقتصاد ایران که ظرفیت‌های قابل توجهی در بخش ذخیره‌های خدادادی معدنی دارد و با تلاش فعالان صنعتی توانسته پتانسیل قابل توجهی در بخش صنعت ایجاد کند، می‌تواند رشد بیشتری را بر پایه فعالیت‌های مولد رقم بزند.

فعالان صنعتی و معدنی به ویژه در سال‌های اخیر که فشارهای تحریمی شرایط دشواری را برای فعالان اقتصادی رقم زده است، با ایستادگی و تلاش چشم‌گیر موفق شده‌اند، چرخ صنعت و معدن کشور را به گردش دربیاورند.

به عنوان رئیس پارلمان بخش خصوصی مراتب تقدیر خود را از تلاش سربازان جنگ اقتصادی که با مجاهدت خود، پایه‌های رشد اقتصادی ایران را استوار نگه داشته‌اند، اعلام می‌دارم و فرارسیدن روز صنعت معدن را به این گروه از فعالان اقتصادی صمیمانه تبریک می‌گویم.

به این امید که در کنار یکدیگر بتوانیم ایران عزیزمان را بیش از پیش در مسیر توسعه به پیش برانیم.

دانلود اپلیکیشن اتاق بازرگانی